Blogger Destek 5

    Yazan: Sis Etiket: »
    Beğeniler


    Bu aslında bloggerla ilgili olan bir yazı değil, ama olur da bilgisi olmayan varsa diye el attım. Şimdi bilenler biliyordur ama bilmeyenlere hitaben söyleyeyim ki bilgisayarımızda kullandığımız bir dolu programcık vardır. Bunlardan en çok kullanılan ve aklınıza gelmeyen yerlerde kullanılan bir tanesi Adobe Flash Player adlı olanıdır. Tüm programlar gibi bunlar da arada güncelleme yayınlarlar ve eğer pc ayarlarınız tüm güncellemeleri otomatik yüklemeye ayarlanmışsa pek haberiniz olmaz yüklemelerden. İşte bu Adobe abi de bundan bir kaç hafta önce bir güncelleme yayınladı ve sürümünü 11.3.300.262 ye yükseltti. İşte sorun orda başladı. Eğer vista veya win 7 işletim sisteminde Mozilla Firefox tarayıcı kullanan biriyseniz sorunları mutlaka yaşamışsınızdır. Bir video seyrederken, oyun oynarken hatta facebook oyunları dahil, youtube izlerken, dizileri filmleri online seyrederken zırt pırt mozilla ekranı donmaya ardından da Adobe Crash raporu vermeye başladı.

    Sorun hala ne Adobe ne de Mozilla tarafından çözülebilmiş değil. Yapılması gereken eğer sistem geri yükleme riskine girerseniz ve Adobe güncellemesi ne zaman yapıldı biliyorsanız sisteminizi önceki bir tarihe almak. Ama derseniz ki yok abicim benim pc de güncel hayat memat meseleleri var ben sistem geri yükleme yapmam; buyrun reçeteniz aşağıda.

    Öncelikle buradaki linkten "Solution" başlığı altında 1ci linke tıklayıp uninstaller indiriyorsunuz ve ardından tarayıcınızı kapatıp bu inen programı çalıştırıyorsunuz. mevcut son sürüm Adobe programını bilgisayarınızdan kaldırmaya yarıyor bu. Akabinde buraya tıklayarak Adobeun bir eski sürümünü indiriyorsunuz ve kurulum bittikten sonra son önünüze gelen pencerede "otomatik yükle" değil de "bana bildir" seçeneğini seçiyorsunuz. Ardından tarayıcınızı yeniden açıp araçlar-eklentiler-yan uygulamalar sekmesine gelip yan uygulama güncelliğini tıklıyorsunuz ve sadece sadece Java ile ilgili olan güncellemeleri yapıyorsunuz.

    Tekrar edeyim, sadece win 7 ve vista işletim sistemlerinde Mozilla Firefox tarayıcı kullananlar yaşıyor bu sorunu. Daha fazla bilgi almak isteyenleri de buraya alabiliriz.

    5 Kişi Yorum Yapmış.

    1. Hiç anlamıyorum bu konulardan:) El yordamıyla gidiyorum:)

    2. Sis says:

      Sezer bir zamanlar ben de anlamazdım. Sonra her sorun olduğunda bilgisayarcıya muhtaç olmak içimi baydı, kafasını gözünü yara yara öğrendim. Şimdi fena değilimdir yani pc ve kodlama konularında :D

    3. cem says:

      ya da ben gibi google chrome kullanın sorun kalmaz. hep en sevdiğim tarayıcı kendileri, hızlı bi kere explorer gibi mıy mıy değil... firefox da iyidir gerçi.

    4. Sis says:

      ben chrome ile hiç anlaşamadım. bana sanki kendi kafasına göre takılıyormuş hissi veriyor. E benim pc de benim kullandığım bir şey de kafasına göre takılamaz :D

    5. ben bunu 100 kerede okusam birşey anlamam kafam basmıyor bu işlere:)

      Görüşmek üzere
      www.bakbuharika.blogspot.com
      http://www.facebook.com/harikadekorasyon

    Siz de Yorum yapın