Vali

    Yazan: d@phne Etiket: »
    Beğeniler



    Vali filmiyle ilgili okuduğum bütün eleştiriler çok iyiydi. Zaten televizyondaki dizisi de çok izlenen , düzgün dizilerdendi. Ayşe Kulin ( Köprü adlı kitabın yazarı) kitaplarını severek okuduğum iyi bir yazardı . Ve en önemlisi Recep Yazıcıoğlu’nun dürüst, gözü kara, başarılı,çok şeyler başarmış ve bence de şüpheli bir şekilde erken ölmüş bir bürokrat olduğuna inanıyordum. Bütün bunlar bir araya gelince haftalar sonra ilk kez ele geçirdiğim sinemaya gitme fırsatını hiç düşünmeden “Vali” filmi için kullandım. Kadro çok iyiydi. Hem Köprü dizisindeki oyuncular vardı, hem de onlara ek olarak Uğur Polat, İsmail Hacıoğlu, Şebnem Dönmez,Şemsi İnkaya,Özgür Çevik gibi isimlerle kadro iyice güçlenmişti. Yönetmen Çağatay Tosun da kaliteli işler yapan bir yönetmendi. Dolayısıyla eşimi de yanımda sürükleyerek ve ona hiç sormadan bu filme biletleri aldım.


    Recep Yazıcıoğlu’nun yaşamını ve ölüm şeklini bildiğim için filmin konusunu da kabaca tahmin ediyordum. Seyretmek isteyenler olabileceği için burada filmi anlatmayacağım. Filmin çekimi ve oyuncularla ilgili hiçbir eleştirim yok, olamaz. Ancak film bitip ışıklar söndüğünde içimde korkunç bir yenilmişlik duygusu, bir umutsuzluk hakim olmuştu. Süngüsü düşmüş bir şekilde koltuktan ağır ağır kalktım. Sonra eşimle konuşmaya başladık ve onun da aynı duyguları taşıdığını gördüm. Evet, yenilmiştik arkadaşlar. Filmdeki bütün iyiler ölmüştü ve kötülerin yaptıkları yanlarına kar kalmıştı. Şimdi “Tabii ki öyle olacak. Bu da filmin ne kadar gerçekçi çekildiğinin bir göstergesi değil mi?” dediğinizi duyar gibi oluyorum. Evet , haklısınız . Bunlar gerçekler ve gerçekler de acıdır , fakat bu gerçekler ille de bu kadar acımasızca, bizlere hiçbir umut ışığı bırakmadan mı yüzümüze vurulmalıydı. Yine de bir köşeden hala uğraşan, direnen, ufak da olsa bir başarı elde eden bir “iyi” gösterilemez miydi umutları ayakta tutmak adına?
    Amerikan filmlerini düşündüm. Hep milliyetçi, hep “Amerika”cıdırlar. Çoğunlukla Amerika kazanır. Hep onlar iyidir, başka herkes kötü. (Son zamanlarda nadiren de olsa eleştirel filmler de yapmaya başladılar.) Bazı filmlerinde bütün iyi kahramanların yenildiği, Amerika uğruna savaşırken öldüğü senaryolara da rastlıyorduk fakat yine de gelecek nesillere umut olsun diye hep bir iyi Amerikalı sağ kalıyordu, ya da başroldeki iyi kahraman ölse bile karısının/sevgilisinin hamile olduğunu öğreniyorduk veya bir yerlerden bir göz kırpma, kareye bir anlığına giren ,yüzünü tam göremesek de, bir görüntü ile kahramanın ya da görevi devralacak bir selefinin varlığından haberdar ediliyorduk. Yani asla bu filmde olduğu gibi filmi seyreden ve umudunu filme bağlamış vatandaşlarını tümüyle yıkmıyordu Amerikalı yönetmen.
    Peki bize neden bu umutsuzluk reva görüldü? Neden bütün iyiler öldü ve hiç kimse kalmadı görevi sürdürecek? Yoksa gerçekten öyle de ben umut edecek bir şeylere ihtiyaç duyduğum için mi beğenmedim bu filmi? Yoksa gerçekten Amerika kazandı ve hep onun dedikleri mi oluyor?

    3 Kişi Yorum Yapmış.

    1. Sis says:

      merci D@phne.zaten sinemaya az giden biriyim.bu filmi kesinlikle üst sıraya almayacağım listemde.Açıkçası ben filme 2 saat ayırıyorsam o koltuktan hoş duygularla,veya çok gülmüş eğlenmiş olarak,veye gerçekten bir şeyler kazanmış olarak ya da hiç olmadı gerilim ihtiyacımı bile olsa karşılamış olarak kalkmam gerektiğini düşünüyorum.Bu yüzden belki ne aşk filmine ne de siyasi filmlere sinemada gitmeyişim.Hele hele verdiğim iki saatin karşılığında kimse beni umutsuzluğa sürüklemesin isterim.Umutsuzluk istesem şöyle bir yaşadığım semtin sınırları dışına çıkıp dolaşmam yeter bana.veya bir haber bülteni seyretmem.
      evet evet duyuyorum kendini bu kadar mı soyutladın diyenleri.E ne yapayım herkesin bu ülke ve gerçekleriyle bir arada yaşayabilme yöntemi ayrı.teşekkürler tekrar film hakkında yorumun için.Bakalım burayı takip edenler ne diyecekler bu film hakkında?

      bu arada köşe düzenlemesini yarın yapabileceğim ancak.

    2. All says:

      Ben böyle filmlerin afişine bakarak bile zaman kaybetmemeye çalısıyorum:)Bu film için yorumda bulunmam bile yanlış aslında ama neysse...:D

    3. Sis says:

      Hellcim,yazar olduğunu biliyorsun burada.bir film tanıtımı da senden alalım:)

    Siz de Yorum yapın