The Tourist

Yazan: Sis Etiket: »
    Beğeniler

Eğlencelik bir film bu anlatacağım. Gece kafamı oyalamam gerekiyordu, ortada oyun falan da olmayınca bu filmi seyrediverdim. The Tourist adı ve süper güzel yaratıklar olan Angelina Jolie ile Johnny Depp başrolde. Konumuz da şöyle:

Paris' te başlıyor film. Fark ediyoruz ki İngiliz ve Fransız emniyetleri ortak bir operasyonla Elise adlı fıstığı izlemekte. Elise her zaman gittiği cafeye gidip tüm güzelliği ve sakinliğiyle çayını içerken kendisine kurye tarafından getirilen bir notla ekşın başlıyor. Akabinde öğreniyoruz ki ablamız Alexander adlı 14 ülkede aranan , hem hükümetleri hem de bir kumarhane patronu gangsteri dolandırmış bir adamın sevgilisi. Alex iki sene önce sırra kadem basmış ve hakkında son bilinen Brezilya' da estetik ameliyatla yüzünü tümden değiştirdiği. Elise abla da bunun sevgilisi, ve polisler kadından vaz geçmeyeceği düşüncesiyle iki senedir izlemişler kadını.

Abla Alexin talimatları doğrultusunda Paris-Venedik trenine biniyor ve trende boy pos olarak Alexe yakın son derece sıradan bir adam seçiyor kendine. Amerikalı matematik öğretmeni olan looser Frank ile tanışıyoruz. Depp'in oynadığı bu karakter sıradanlığı o kadar güzel veriyor ki. Bu esrarengiz ve güzel kadına çarpılan Frank Venediğe gittiklerinde Elise ile aynı otele kadın tarafından çağrılınca hepten feleği şaşıyor. Sadece balkonda polislere hitaben verilen bir öpücükle yetinip geceyi otel odasının kanapesinde geçirmek zorunda kalıyor. Bu arada trende yüzünün fotoğrafı çekilmiş olan Frank 2.5 milyon dolarını çaldığı gangster tarafından da bulunuyor tabii. Ardından odaya gelen gangsterin adamları, çatılarda bir kovalamaca ve Elise'in Frank'i kurtarışı falan gibi ekşın sahneleri seyrediyoruz. Elise adamı havaalanına yanında pasaport ve para dolu olan bir çantayla bırakıp ilk uçakla evine dönmesini söylüyor.

Ardından hayrete şayan bir şekilde öğreniyoruz ki Elise aslında İngiliz mali suçlar bölümünde gizli operasyonlarda görevli bir ajanmış ve işi de Alexi yakalamakmış, ama adama aşık olduğu için görevini terk etmiş. Bir şekilde amirine ulaşıp Alexi size veririm dediğinde içimiz kıpırdıyor ve " ahh bak aşk işte o sümsük öğretmene aşık oldu bu süper kadın " diye sevgi kelebeği haline dönüşüyoruz. Ardından bir baloda Alexle buluşma çabaları, gangsterin devreye girmesi, polislerin müdahale etmeden beklemesi vs vs. Sonunu yazmayım ama ters köşeye yatırmaya çalışılmış ve de başarılı olamamış bir son. Ya da ben çok film falan seyrediyorum ki tee en baştan beri aha biliyodum biliyodum dedirtti bana.

Neyse filmin bana en güzel gelen yanı harika Venedik görüntüleri. Kadının güzelliği, Venedik'in güzelliği, yaklaşan karnaval zamanıyla benim yine Venedik aşkımın depreşmesi sayesinde ben bu filmden keyif aldım. Şimdi gelelim şu benim Venedik aşkıma. Gittiğimde vurulduğum nadir şehirlerden. Ki Roma'dan başlayan bir tren yolculuğuyla gittim. Tren Alplere kadar gittiğinden kayak elbiseli tipler bile vardı o bahar gününde trende. O zamana kadar yaptığı tek tren yolculukları İstanbul-Ankara ve Ankara-Erzurum hattı olan bu salak yolculuk boyunca pencereden akıp giden yeşili ve tarihi seyretmişti. Böyle güzel bir doğa görmedim diye düşündüğümü hatırlıyorum. Ve gelinen sonuç ise bir beton binadan karadan çıkıp deniz üzerinde bir şehre giriş. O gün ben bu şehre karnaval zamanı gelmeliyim demiştim. Böylesine dokusunu korumuş, böylesine sokakları ya da kanallarında kaybolduğunuzda sizi büyüleyebilen bir şehir, böylesine otantism ve aşk kokan bir şehir. Daha beceremedim. Ama hep aklımda,niyetimde olan şu ; bir gün karnaval zamanı orada olup, o eğlenceyi ve geçmişe dönüklüğü yaşayıp, üzerine bunu bir de aşkla pekiştirmek. 19 Şubatta başlıyor bu sene ve 8 Mart Mardi Gras gününde bitiyor. Ben çok geç kaldım yine gidebilme konusunda. Kim bilir belki bir gün...

5 Kişi Yorum Yapmış.

1. su says:

seyretmiş kadar oldum ben şekocum:))yazı güzel,film kötü:D:D

2. Kaka Kuka says:

Anlatma, anlatma be daha biz izlemedik :)

3. Sis says:

@şekom
      valla ben de Venediği seyrettim sadece filmde. Hee arada Johnny abiye de bakmadım diil tabi :D
      De kısa o adam yaw.

@uffocum,
      Sen ablayı seyret filmde.

4. Keşke sonunu da yazsaydın diyorum :))