Sevgilisine deeee Gününe deeee...

    Yazan: Sis Etiket: »
    Beğeniler


    İçimden yazıya şöyle upuzun ve çok yüksek sesle imdattttttttttttttttttttttttttttt diye bağırarak başlamak geldi. Efendi efendi işyerimde çalışırken, tam da yoğunluktan kurtulmuş bir kahve içmiş oyun mu oynasam ne yapsam diye internette dolanırken ismi lazım olmayan bir olayın bunaltması sonucu hadi bir hava alayım diye kendimi dışarı attım. Dikkatinizi çekerim hava alayım diye çıkılan yer Nişantaşı sokakları. Hoş Taksim olsa da İstiklal caddesine çıkılsa da aynı sonuç olurdu sanırım.

    O ne lann niye her yer kırmızı? Abi çingenelerin hepsi nergisleri denize falan mı döktü de tezgahlar sadece kırmızı gül kaynıyor? Peki kalp şeklinde kırmızı balonlar satan bu adam akıl hastanesinden falan mı kaçtı acaba? Hadi adı lazım olmayan gün için kalp şekilli ve kırmızı bir şeyler satayım demişsin abicim ama adı üzerinde nan bu sevgili günü, yetişkinler için yani, balon ne ayak? Peki bu tavşana niyet çektiren arkadaş ne akla hizmet bu tavşanın boynuna kalpli bir fiyonk bağlamış? Hayvanı ne alet ediyorsun kapitalist eylemlere arkadaşım? Neden tüm billboardlarda tek taş pırlanta reklamları var? Tek taşsız sevgili günü kutlamaya kalksak dayak mı yiyeceğiz? Hadi alıştık belediye otobüslerinin, minibüslerin, taksilerin üzerinde reklam görmeye; ama bu nal gibi "Bizle sevgililer günü daha romantiktir. İmza bilmemne restoran" yazan reklamın anlamı ne? Bizle derken restoranın kendisi mi katılacak iki kişi arasındaki kutlamaya yoksa tüm çalışanları mı?

    Alışveriş merkezine gireyim bari sokaklar tekin değil diye düşünürseniz eğer daha beterini yapmış oluyorsunuz. Tüm vitrinler kırmızı ve kalp kalp kalp. Yapılan müzik yayınında I Love You dan başka kelime duyulmuyor. Köşe başı koridor müziklerini ise sadece kemana indekslemişler. Fast food lokantanın kostümlü soytarısı bile " aşkınızı bol soğanlı büyük boy whopper ile kutlayın" yazan broşürler dağıtıyor. Oldu canım yeriz o bol soğanlı whopperı sonra öpüşürken soğan kokuları arasında birbirimizin yüzüne yüzüne geğiririz. Kafama bir saç bandı alayım diye girdiğiniz saç tokası satan dükkandan o iğrenç kırmızı kalpli taçlara dokunmuş bile olmanın verdiği rahatsızlıkla çıkıyorsunuz. Diğer renk iç çamaşırlarını imha mı etti acaba bu iç çamaşırı dükkanı ki önüme sadece kırmızı renk çamaşırlar çıkardılar? Migros nan bu bildiğin Migros. Senin ne alakan olur sevgili günüyle? Bu günde senden alacağım bir kg pirince mi iliştireceksin o kırmızı kalbi yoksa 2 kg. bonfileye mi? Hepsi bir yere kadar ama o kırmızı peluş ayıcıkların göğsünde kalplerle vitrinlere yığılmış olması aştı beni artık. Sevgilisine o ayılardan alan adamı döverim lan ben, kıza ayıcığım mı demek istiyor yani?

    Çiçekçinin yanındaki kız çocuğunun " ablıaaaaa alsana sevdiğine bi demet gül" diye çığırması sonucu sinirlerim iyice bozuldu ve kürkçü dükkanıma geri döndüm sonuç olarak. Ya tamam biz de yapıyoruz iş gereği. Yani böyle kırmızı kalp şeklindeki kutular içinde rose şaraplar falan olan sevgili günü şeklimiz var. Ama en azından ben bakmamaya çalışıyorum onların bulunduğu tarafa mağazada. Peki cep telefonuma gelen şu mesaja ne demeli? "Beşiktaş belediyesi 14 şubat 2011 de sevgililer gününüzü kutlar, kandilinizin mübarek olmasını diler".Yuh artık ama belediyeler de girmiş bu işe. Mail kutuma yığılan kırmızılı kalpli,aşk şarkıları cıngıllı spam mailleri ise silmekten bi hal oldum.

    Ya bırakın bu işleri. Yüzyıllar önce insanları yasa dışı olarak evlendiren bir rahibin gününü niye bu şekilde kutluyoruz? Hele o günün kendisi geldiğinde sokakta çift olmadan yürüyeni dövecekler kesin. Gidin başka yerde çiftleşin diye bağırasım geliyor sokaklarda restoranlarda birbirlerini mıncık mıncık eden sözde sevgilileri gördükçe. Affınıza sığınarak s..kerim aziz valentinin kafasını da böyle aşkın ızdırabını da.

    Anneler günü, babalar günü, öğretmenler günü, sevgililer günü, doğum günü, evlilik yıldönümü, yılbaşı, şeker bayramı, kurban bayramı, cumhuriyet bayramı, çocuk bayramı, gençlik bayramı, zafer bayramı, işçi bayramı ve unuttuklarım... Hepsi de güzel ama bir de benim gibiler için "özel günlerden kılllananlar" bayramı istesek bu kadar bayramın içinde sırıtır mı???

    Şeker şeyler sevgililer gününüz kutlu olsun!!!

    13 Kişi Yorum Yapmış.

    1. Canım Sis,
      Az evvel Ekmekçi Kız'ın blogunda gördüm ben de. Bak, tersinden oku: 11.02.2011 yine aynı oluyor 11.02.2011. İşte tam da bu simetrik günü henüz bitmeden ben senin için "Özel Günlerden Kıllananlar Günü" ilan ediyorum ve kutlu mutlu olması dileğiyle kocaman öpüyorum:))

    2. su says:

      yazının altına kocaman en afilli imzamı atıyor,bu günü ve tüm özel bayram seyran cart curt günlerinin topunu.........

    3. su says:

      BTW;etiketlerdeki 'ölün lan siz'e koptum :))))))
      gel odundaşım biz buralardan gidelim yav !

    4. Kaka Kuka says:

      Sevgilisizler günü de olsun onlarda insan !! ...

    5. Sishyphos says:

      @ Leylakcığım,

      Sonunda sonunda benim de bir günüm olsu, sağolasın var olasın. Ama ben bu günü ciddi anlamda gün yaparım valla:)

      @Şekom,
      Biz ölmeyelim onlar ölsün. Gel odundaşım gel kaçalım valla.

      @Kakakuka,

      Hatta kitle olarak daha bile kalabalıklar bence:D

    6. Kaka Kuka says:

      Yaşasın sevgilisizlerin haklı direnişi :=) Her sevgilisiz; demek değildir sevgisizdir, o sadece kimsesizdir. :) Sloganda fena durmayı hani ...

    7. d@phne says:

      sizler sevgililer günü arifesini(St.Valentine's Eve desem nasıl olur, kutlayanlar özenti nasıl olsa) büyük şehirde gözlüyorsunuz. Ben de yurdumun küçük bir kasabasında yakalandım bu sene bu güne. Çevrem çalışmayan, sosyal faaliyeti (güne gitmek, halk eğitimde kursa katılmak gibi) bol hanımlarla dolu. Bize "akşam oturmasına" geldiklerinde veya biz onlardan brine gittiğimizde TV'de günün popüler dizilerinden biri açık oluyor genelde ve sohbet ederken bir yandan da göz ucuyla dizi izleniyor. "çay alır mısınız tekrar d@phne hanım? bu ali kaptanla karolin de hiç utanmıyor canım" ; "bakın bu keki tavsiye ederim d@phne hanımın eşi bey,ehu ehu,gerçi eşiniz burada ,mideniz bayram etmiştir. aaa aaa vah vah gitti hürremcik" ; " yarın da komutan hanımlara gidelim inşallah. ay bu kerim kesin aşık fatmagüle" gibi. ve doğal olarak dizi araları reklamlarda bol bol pırlanta reklamı var. işte o reklamlarda sesler kesiliyor ve hanımlar hemen eşlerini dürtüyor, "işte sana dediğim kolye bu; bak bu yüzük" gibilerinden.
      allahıma çok şükür ki benim gibi düşünen bir erkekle evliyim. bana birşey almak için özel gün falan beklemez, almaz, unutur. olsun, bazen de hiç alakasız bir günde bana sürprizler yapar, beni sevindirecek şeylerle dolu gelir eve. sürprizler özel bir tarihe değil onun cebinde para olmasına bağlıdır. çünkü kredi kartı kullanmaz, parası varsa en güzel hediyeleri alır, yoksa da hiç kasmaz kendini. 22 yıldır evliyiz. ve ben böyle çok mutlu olduğuma karar verdim.

    8. Sishyphos says:

      @Daphne,

      O da bir keyif ama, o insanları bu şekilde gözlemleyip gülümseyebilmek. Gerçi allahtan hiç benim tatmayacağım bir keyif:D

    9. Ben anlamadım ne günüymüş bunca tantana ile kutlanan:))
      14 Şubat mı? yani Dünya Öykü günü benim bildiğim onun da kalp şekilleriyle ve kırmızıyla bir ilgisi yok:(
      Yine de sevgililer günün kutlu olsun Sis'cim

    10. Sishyphos says:

      @Yaşamın Kıyısında,

      Bana sorarsan ben de Dünya Öykü gününü kutlamayı tercih ederim,illa bir gün kutlayacaksam. Ama gel gör ki ortalık sevgili şeysi diye yıkılıyor.

      Aman benim günüm de sevgilim de eksik kalsın, almayayım :DD

    11. su says:

      noluyoruz üleynmm..an itibarıyla masama bi buket kır çiçeği geldi...içimden gelen yoğun istekle vazoya yerleştirdim :D:D

    12. Sishyphos says:

      Kırmızı gül yollamamış işte, öp o yollayanı sen sev bi de :D

    13. Evrim says:

      Sevgili Sis,
      Her zaman olduğu gibi baştan sona tebessümler ve ötesi ile okudum yazını.:)
      Sevgili olmak, sevgili gibi hissetmek hepsi çok güzel, çok hoş duygular şüphesiz ama günü için aynı şeylerin yakınından bile geçemiyorum.. O kadara kadar ki adım çıkmış aşk kadınına ama enrty giremedim bugün sırf bu sebeplerden..
      Ve happy valentines day honey, en özentisinden :P
      E.

    Siz de Yorum yapın