Bir Bilet Al

    Yazan: Sis Etiket: »
    Beğeniler


    Yazarı :Gizem Altın Nance
    Yayınevi :Boyut Yayınları
    Sayfa Sayısı :205

    1980lerin ilk başları.Memur bir babanın iki kızıyız ben ve ablam.Ben daha lisede ama ablam üniversitede.Ve Interrail lafını evimize soktu.Tabii ki babam ona izin vermedi.
    Ve içinde ciddi bir ukte olarak kaldı bu.Ablamın adına ben de o kadar üzüldüm ki onun babamdan intikamını ailenin asi veledi olarak lise 2 yazında cebren paraşüt kampına giderek aldım.Bu kitap işte o babasının izin vermediği kızın bugün 20 yaşında olan oğluna hediyesi.Arkasından da Interrail bileti hediye gelecek sanırım.Ve yeğenimden önce ben ve annesi okuduk kitabı.İçinizde eğer gezme dürtüsü varsa mutlaka okuyun derim.Hele genç bir çocuğunuz varsa onu bu seyahate çıkması için cesaretlendirin.

    Bir Türk kızının interrail ile çıktığı Avrupa turunun sıra dışı öyküsü. Sırt çantası ile ülke sınırlarını aşan Gizem Altın’ın yolculuğu, bir yandan Avrupa coğrafyasının
    ipuçlarını sunarken bir yandan da okuru Bir Bilet Al!maya teşvik ediyor!Interrail, sadece bir tren bileti değildir. Avrupa trenlerinde sınırsız ulaşım sağlayan interrail, aynı zamanda maceraya, özgürlüğe, dünya vatandaşlığına, kendini keşfetmeye alınan bir bilettir.
    Bu kitapla siz de bir bilet alacaksınız. 25 yaşında, hayatında ilk defa yurt dışına çıkan genç bir kadınla birlikte kendinizi yeni tanıştığınız bir Yunanlının evinde
    kahvaltı ederken bulacak, Venedik sokaklarında kaybolacak, Katalan bayramlarında dans edeceksiniz.
    Sırtınızda boyunuz kadar sırt çantasıyla sokaklarda yürümekten sırtınız tutulacak, yeni tanıştığınız arkadaşlarınızla bilmediğiniz bir dilde avaz avaz şarkılar
    söyleyeceksiniz. Siz kitabı okurken pencerenizden Fransa’nın şarap bağları,İtalya’nın tadına doyulmaz gün batımları, Alp Dağları eteklerindeki göller akacak.
    Kısıtlı bir bütçeyle Avrupa’yı keyifle gezmenin püf noktalarını öğrenecek, kimbilir belki siz de “Bir Bilet Al”ıp gitmeyi seçeceksiniz.

    Kitap şöyle bir yazıyla başlıyor:
    Beni işten atıp tazminatımı vererek farkında olmadan interrailime sponsor olan patronuma...
    Ve önsöz:
    İnterrail hayatımı değiştirdi.Bu kadar basit.Eğer 2000 başında çantamı toplayıp herşeye ve herkese rağmen tek başıma İnterrail'e çıkmamış olsaydım sonraki yıllarda "herşeye ve herkese rağmen" giriştiğim maceralarda ilk adımı atmaya cesaret edemezdim.Interrail hayatta herşeyin benim seçimim olduğunu gösterdi......Gitmek,gidebilmek,kendini bir dünya vatandaşı ve evrenin parçası olarak hissedebilmek.
    Kitaptan alıntılar:
    Venedik,İtalyanların taktığı isimle La Serenissima.Yani en dingin,en yüce.Bir isim bir şehre ancak bu kadar yakışabilir.Venedik insanda kolay incinebilir bir kadın izlenimi bırakıyor.Ama bir yandan da hissediyorum ki yıllardır ayakta,kimsenin korumasına ihtiyacı yok.Bir kadının cazibesine cazibe katmak için uyguladığı taktik gibi....Sokaklarda kayboluyorum ama haritaya bakıp nerede olduğumu bulmayı düşünmüyorum bile.......
    "I found out that my beautiful wife was pregnant in Paris.31/05/1999 Don & Amy ".Bu yazıyı Eiffel kulesindeki banklardan birine yazmışlar.Paris'te her şey romantik.....
    Hediyelerimizi verirken çok kısa bir an hüzünlendik,bir daha birbirimizi görürmüyüz bilmiyorum.Hüzün az sonra geçti.İkimiz de yola devam ediyoruz çünkü ve ileride görülecek pek çok şey varken uzun süre mutsuz kalamıyor insan.
    Ve sonsözden alıntı:
    Her şey ve herkes bıraktığım gibi İstanbulda.Peki ben?Hayattan ne istediğimi hala bilmiyorum belki,ama en azından artık neyi istemediğimi çok iyi biliyorum.

    Benim kitapda bulduğum bende zaten olan bir şeydi.Değiştirmekten,cesur kararlardan ve eğer ne istediğinden emin değilsen onu aramaktan vaz geçmemek.Okuyun derim.Eğer oğlunuz,kızınız,yeğeniniz bu maceraya atılmak isterse cebine bir 50 euro da siz koyuverin.

    Ve hediye edilen kitabın ilk sayfasına el yazısı ile yazılmış notu buraya eklemeden bırakamadım:
    Oğluma,hayatın boyunca,her zaman,HERŞEYE ve HERKESE rağmen,cesaretle ve kendin için doğru adımlar atabilmen,hiç korkmaman dileğiyle...
    Annen

    İyiki böyle bir ablam var:)))

    5 Kişi Yorum Yapmış.

    1. d@phne says:

      evet,interrail ile avrupayı gezmek benim hayalimdi. babam izin vermedi. "kız başınla ne işin varmış oralarda" dedi. sonra üniversitenin daha ileri yıllarında italya'da bir hastanede 3 aylık staj programı buldum. ona da izin vermediler. ben o zaman kendi kendime söz verdim. bir gün çocuğum olursa hayallerinin önünde durmayacağım, sonuna kadar destekleyeceğim diye. Fakat Sis,kitapta da okuduk. Interrail'de artık yaş sınırı yok.Ben kararlıyım Ölmeden önce bir bilet alıp mutlaka Avrupa'yı gezeceğim.Zaten kitabı okur okumaz ilk işim eşimi arayıp "Aşkım , benimle interraille Avrupa'yı gezer misin?" demek oldu. Sanırım gezeceğiz. Ne zaman bilmiyorum ama döndükten sonra anlatırım buradan sizlere de.

    2. alsace.a5 says:

      Benim de alıp başımı gidesim geldi bu yazıyı okuyunca.Penceremden şarap bağlarını görmek istedim.

    3. Sis says:

      :))
      şöyle bir manzara mı yani:)

    4. alsace.a5 says:

      ooooo
      fazlası var eksiği yok.
      hadi:))

    5. ah, bu kitabı ben de okudum ve çook imrendim, çünkü ben de izin verilmeyenlerdendim:) blogunuzu yeni keşfettim ve takibe aldım, ben de bir kitapseverim, sizi de beklerim bloguma. sevgiler...

      Nurşen

    Siz de Yorum yapın