KÜÇÜK KARA BALIK

    Yazan: d@phne Etiket: »
    Beğeniler


    Dün akşam okuduğum kitabı bitirince acaba ne okusam diye düşünürken kızımın odasında elime geçti. Öylece komodinin üzerinde duruyordu. Çocukluğumun kitaplarından biri. Okuduğum ilk devrimci kitap, tanıdığım en cesur balığın öyküsü. Bence Kayıp Balık Nemo’ya özgün fikri veren kahraman, Küçük Kara Balık.

    Açtım, okumaya başladım Samet Behrengi’nin o güzel cümlelerini. Zaten topu topu 55 sayfalık bir kitap. Küçük Kara Balık’la başlayıp Küçük Kırmızı Balığın büyük denizleri düşünmesiyle son bulan ve bana kalırsa her çocuğun mutlaka okuması gereken o güzel kitabı bitiriverdim hemen. Sonra da site için yazmaya karar verdim.

    Yazarı Samed Behrengi
    Çeviren: İlknur Özdemir
    Türü Çocuk
    Yayınevi Can Yayınları
    Sayfa Sayısı 60
    ISBN 978-975-510-972-5

    Arka Sayfa Yazısı:
    Büyük denizleri merak ediyordu, çünkü önünde uzun,coşku dolu bir yaşam vardı.

    Samed Behrengi, İranlı bir yazar. Onbir yılİran'ın Azerbeycan kesiminde köy köy dolaşarak öğretmenlik yaptı. Öğretmenken bile öğrenciliği bırakmadı. Halkın dilinde dolaşan masalları, söylenceleri derledi, yorumladı, yeniden yazdı. "Küçük Kara Balık" onun yalnızca İran'da değil, dünyanın pek çok ülkesinde tanınıp sevilmesine yol açmış bir ölümsüz kitaptır. Bu küçük kitap, Bratislava ve Bologna Dünya Çocuk Kitapları fuarlarında ödül aldı.

    Kitabı okurken bir de dilime aşağıdaki şarkı takıldı, sz de dinleyin diye onu da ekledim.



    One Response so far.

    1. Unknown says:

      Feyza'nın oynadğı en komik kliplerden olsa gerek :) bu arada Feyza'nın sayfasına da bekleriz sizi :) http://facebook.com/feyzaexperience

    Siz de Yorum yapın