Eleos

    Yazan: Sis Etiket: »
    Beğeniler


    Bu hafta içinde bir akşam özel bir yemeğe davetliydim. Genelde ortak ya da ben tarafından yapılan rezervasyona bu sefer hiç bulaştırılmadım. Sadece Beyoğluna gidileceğini biliyordum. Ve süper güzel bir mekana gittim. Adı Eleos. Eski Yunanca’da ‘merhamet’ anlamına geliyormuş. İlk şubesi yıllardır Yeşilköyde olan ve Beyoğlunda yeni açılmış bir mekan. Haydarpaşa’dan, Boğaziçi’ne, Kız Kulesi’nden Selimiye’ye harika bir deniz manzarasına sahip bir terasta oturduk. İstanbul’un gelenekselleşmiş Rum meyhane kültürünü Ege sahillerinin deniz ve ot kültürüyle harmanlamış bir mutfakları var. Çok sempatik ve bir o kadar da işinin ehli bir şef garsonun güzel sohbeti ve yönlendirmesiyle çok nefis bir akşam yemeği yedik.






    Meze olarak fazla çeşide girmeden deniz börülcesi ( bilmeyenler için deniz börülcesinin en güzel mevsimi bu aralar), beyaz peynir ve domates kurusu ile yapılmış bir meze, közde patlıcan salatası ( ne yazık ki közde yapılmamıştı), kabak çiçeği dolması söyledik. Mekanın ikramları olan iştah açıcı olarak shot bardaklarda verilen esmer şeker, uzo ve limon suyu ile yapılmış bir içecek ( adı SİFİNAKİ), Ayvalık usulü dereotlu kabak kızartma, keçi peynirli közde kırmızı biber, özel sosla marine edilip közde pişmiş közde mantar masaya geldi ve epeydir yediğim en güzel hazırlanmış çoban salataya eşlik etti. Ara sıcak olarak şefin tavsiyelerini ben ahtopot yemeklerini ahtapot görünümündeyken yiyemediğim için geri çevirdik ve tereyağında karides ile fener kavurma söyledik. Yine ikram olarak gelen özel sosuyla ızgarada pişirilmiş jumbo karides yıllar önce Antalyada Kral Sofrasında bulduğum lezzetten daha süperdi. Ana yemek olarak dil balığı ( balık ayıklanıp tava ediliyor sonra sebzelerle pişiyor) ve levrek geldi masaya. Yine ikram olarak verilen meyvce kasesi ile fırında pişmiş dondurmalı irmik helva ile çikolatalı sufleyle yeme faslını kapattık. Biz o akşam şef ısrarla Yeni Rakı Âlâ önerdiği halde Yeni Rakı Yeni Seriyi tercih ettik içecek olarak. Ama belirtmeliyim ki şarap menüleri zengin.




    Rezervasyonsuz gidilmemesi gereken bir yer. Pazarları daha sakin oluyor dedi şef ama bu pazar mesela 60 kişilik grup varmış. E zaten terası 35 kişilik, iç mekanı 80 kişilik. İletişim bilgilerine web sayfasından ulaşabilirsiniz.

    Uzun süredir yeni ve güzel mekana hasret kalmış bu bünyeye Eleos ilaç gibi geldi ve telefon numarası hemen kaydedildi. Özellikle yabancı misafir ağırlamak açısından dört dörtlük olan mekanın fiyatlarının da cebinizi yakmayacağını belirtip gitmenizi öneririm.

    Bu aşağıdaki güzellik ise o akşamın hediyesiydi. Çok zarif ama de mi :)



    Resimlerin bir kısmı webden alıntıdır.

    8 Kişi Yorum Yapmış.

    1. Ben en çok manzaraya bayıldım.

    2. Sis says:

      Ben hepsine bayıldım,manzara, yemek, hediye, yemekteki adam, rakı vs vs :)

    3. Ben nedense bir iş bağlama yemeği anladım. Sanki kalabalık bşir grup gibi. Cevabını okuyunca sevindim doğrusu. Umarım her şey güzel olur :))

    4. evrim says:

      Zamanı geriye sarıyor ve yazdığım bir yorumu hatırlatmak istiyorummmmm!!!!! :))) -doğru anladım dimi ben????- ay evt ya doğru anlamak istiyorummm..
      Efsunluyummmm Bennnn :))))
      Bişey daha, 10dak evvel yazdığım inançsız yorumumu da yok say, o içime kaçtı şimdi.. Ne alaka cnm??? ;)

    5. evrim says:

      Ay bi de armağan çok zarif, zevkli dicektim unuttum! :)

    6. su says:

      babababaaa.... ooo yeahhhh!!!! :P

    7. Kenan says:

      Bu yazınızı bulduktan sonra sevgilime evlenme teklifi yapacağım yer olarak seçtim.Kısmetse cumartesi akşamı oradayız.

    8. Sis says:

      Kenan bey allah tamamına erdirsin,mutluluklar dilerim.

    Siz de Yorum yapın