O Bir Bardak Suda Boğulursunuz İnşallah

    Yazan: Sis Etiket: »
    Beğeniler


    Bir kaç gündür başlayacak olan One Love Müzik Festivali yüzünden millet birbirini yiyor. Laiklerle dincileri kutuplaştırmayı çok seven dış mihraklar da kenardan ellerini ovuştura ovuştura bıyık altından gülüyor. Olay şöyle:

    İstanbul Eyüp' te Bilgi Üniversitesi kampüsünde Efes Pilsen sponsorluğunda yapılan bir müzik festivali bu. 2011 de devreye giren son alkol yasasından beri de adı sadece One Love Festivali. Gerekçesi ise yasaya göre alkol üretici firmaların isimlerini ve ürünlerini kullanarak herhangi bir festival veya organizasyona sponsor olamamaları. Yani firma adınız Efes birası ise hiç bir koşulda sponsor olamazsınız zaten ama Efes Pilsen olunca sponsor olabiliyor ama adınızı kullanamıyorsunuz. Bu kadar net yani bu iş. Öyle çok kafa karıştıracak bir şey de değil. Peki bu sene ne oldu?

    Önce Milli gazete diye bir gazete çarpılırsınız dedi. Ardından padişahın çanak yalayıcısı görevini üstlenmiş bir şahs-ı muhteremin başkanlık ettiği bir kurum gençlerin içkiye alıştırıldığını iddia etti ve İstanbul Valiliği'ne başvurarak verilen iznin iptalini istedi.

    Şimdi burada okuyabileceğiniz yasanın 24cü maddesi ç ve d bentlerini dikkatle inceleyin.

    ç) Alkollü içki markaları ile sportif içerikli her türlü faaliyet, hizmet ve organizasyonlar ile şirket şeklindeki yapılanmalar da dahil olmak üzere, spor kulüpleri ve takımları arasında bağ kurulmasına neden olacak uygulamalar yapılamaz. Söz konusu spor kulüpleri ve takımlarının isim ve tanıtımlarında alkollü içki markalarını çağrıştıran isim, logo, amblem ve işaretler kullanılamaz.

    d) Çocukları ve gençleri hedef alan veya bu kişilerin ilgi alanına giren etkinlikler ile bu nevi etkinliklerin tanıtımında ve etkinliğin gerçekleştirileceği mekânlarda, alkollü içki markaları veya alkollü içki markalarını çağrıştıracak nitelikteki unsurlar kullanılamaz ve bu etkinliklerde satış ve sunum yapılamaz. (Bu maddenin yürürlülüğü Danıştay kararı ile durdurulmuştur)

    Okudunuz de mi Danıştay kararıyla durdurulduğunu. Bu şu anlama geliyor, onu da size direkt TAPDK tarfından yapılan bir basın duyurusundan alıntı yaparak açıklayayım.

    Alkollü içki üretici firmaları artık hiçbir festival, organizasyon v.b. etkinliklere sponsor olamayacaklar mı?
    Alkollü içki firmaları, festival, organizasyon vb. etkinliklere, alkollü içki markalarını kullanmaksızın sponsor olabilirler.

    Ee o zaman bi benmiyim koparılan gereksiz yaygarayı gören? Kardeşim 2011 e kadar düzenlediği veya sponsoru olduğu tüm organizasyonlarda adını kullanan Efes Pilsen o tarihten beri kullanamıyor. Bu sene de kullanmayacak. Yani gerek bu dindar vatandaşların gerekse Eyüp belediye başkanının iddia ettiği gibi halkın hassasiyetleri göz önüne alınıp da engellenmiş bir durum yok ortada. Haa festival süresinde içerde Efes Pilsen veya başka bir alkol firması stand kurup içki satabiliyor mu? HAYIR. Bu da son yasayla düzenlendi,satış yapılamıyor.

    Anlayacağınız ne buradaki bir adım geri diyen gazete yazısının ne aşağıda gördüğünüz bir belediye başkanı tarafından atılan tweetin anlamı var.

    Hepsi bir bardak suda fırtına koparmak, gündem oluşturmak, insanları birbirine düşürmek amaçlı. Bu da efesin cevabı.



    EDİT

    Bugün olan bir gelişmeyle festival yönetimi festival alanında içki satılamayacağını bildirdi. Resimdeki açıklamayla duyurdular.



    Bunun altındaki sebep ise şu. Bölgedeki hali hazırdaki içki ruhsatlı ve alkol satabilen yerler Efes ile yaptıkları anlaşmalar doğrultusunca festival süresince Efes ürünleri satacaklardı. Ama bildik mahalle baskısı sonucu bu işletmeler anlaşmalarını bozup içki satmamayı tercih ettiler. Ve ardından bu resimdeki görüntü oluştu.



    8 Kişi Yorum Yapmış.

    1. Bolat says:

      Allah akıl versin size başka bir şey fazla olur :))))

    2. Sezer says:

      Geçen gün bahsettiğin konu:(

    3. Sis says:

      Bolat,
      akıl versin size derken siz kim :D

      Sezer bahsetmişmiydim?

      Ya bu işte sıradan bir vatandaş olan benim bile yakalayabildiğim dönen göz boyama çabalarının bir örneği sadece. yakalanamayanları varın siz düşünün.

    4. Sezer says:

      :)) Benim yazıma yorum yapmıştın.İçki ve sigara markalarının sponsorluğu konusunda...

    5. Her şeyden kendilerine paye çıkarma çabalarının nadide bir örneği diyebiliriz, millet de o kadar embesil ki adnan hoca müritleri gibi, ''maaşallaaahh, inşallaaahhh!!'' nidaları havada uçuşurken, din, millet, evlatlar kurtuldu sayelerinde diye methiye düzenlerin de bini bi para...Sen gel de saçını başını yolma...

    6. su says:

      aslında bir tek durum var oda, eğer el altından da olsa bir içki üretim firmaları olsaydı ve bu firma türkiye de bayağı büyük bir pazara sahip olsaydı bunların hiç biri olmayacaktı.haydi gençler! elele ülkere bir bira fabrikası kurma kampanyasınaaaa....

    7. evrim says:

      Sis,

      Senin nezdinde ve izninle blogumda ben de yayinlayayim diyorum?

    8. Sis says:

      tabii ki evrimcim

    Siz de Yorum yapın