29 Ekim 2012 Neydi?

    Yazan: Sis Etiket: »
    Beğeniler

    Komplo teorisyeni kimliğimle yine karşınızdayım sevgili okuyucularım. Gündemimizin bugün ( pardon dün olmuş ben yazıyı yazmaya başladıktan sonra) en önemli maddesi neydi? Arka sıradaki sen çöm geri, yanlış cevap Kurban bayramı. Evet bildiniz, 29 Ekim Cumhuriyet bayramı kutlamalarının bu seneki rezilliğiydi. Allah aşkına benden başka kimseye garip geldi mi Ankarada'ki hayır efendim yürütmeyiz, yok gazlasanız da yürürüz tepişmesi. Yani hem de tam bir hafta on gün öncesinden başladılar inatlaşmaya. Alenen, gazetelere televizyonlara demeçler vererek. Şimdi kafamdaki teoriye gelirsek:

    Abicim bir kere neden sadece Ankarada' ki yürüyüşe engel kondu? Hadi orada tek yerde yapılıyor, İstanbul' da tam üç ayrı yerde yürüyüş düzenlendi lan. Tek yaptıkları Beşiktaş-Kadıköy şehir hatları vapur seferlerini akşam 17 sonrası mı ne sudan bir sebeple iptal etmek oldu. Haa bir de çoğu ilde olduğu gibi dün gece STK' ların Ankara' ya kalkacak otobüsleri sudan ama tam anlamıyla sudan sebeplerle engellendi, resmen faşistce baskıya uğradı. Onun dışında tüm yürüyüş, fener alayı, konser vs tüm etkinlikler olaysız başladı ve bitti. Şimdi Ankara'nın Belediye başkanı salak onu biliyoruz da valisi de mi salak?

    Hem neydi o tüm dünyanın gözü önünde  yaparız-yaptırtmayız inatlaşması? İstihbarat aldık gerekçesi öne sürüldü. Alınan istihbaratın halkla paylaşılmasını beklemiyoruz ama en azından yürüyüşün temel mimarı olan ve bu ülkenin ana muhalefet partisinin ileri gelenleriyle paylaşılabilirdi. Eğer ortada ciddi bir güvenlik açığı vardıysa e bu adamlar da salak değil ya, ya yürüyüş yapılmazdı ya güzergah değişirdi vs vs. Bunlar olmadığından istihbarat falan yokmuydu diye düşünüyor insan en başta.

    Sonuçta yaşanan tabloyu biliyorsunuz. Ellerinde sadece bayrakları olan kadın-çocuk-yaşlı bir dolu insana biber gazı ve tazyikli su sıkan,coplayan, tekmeleyen güvenlik görevlileri. Ve ardından nereden geldiği belirsiz bir " kaldırın o barikatları " emriyle yapılan muhteşem ve yüksek katılımlı bir yürüyüş. Şimdi teorilerim şöyle:

    Bir ihtimal kalabalığın içine provokatör bir grup karıştırılıp büyük ihtimalle PKK yanlısı sloganlar atılıp CHP nin bünyesindeki taraflık göze sokulmaya çalışılacak ve CHP kötü duruma düşürülmeye uğraşılacaktı. Ki erkene alınmış seçim takvimi ve her ne kadar AKP aksini iddia etse de yapılan serbest araştırmalarda ortaya çıkan oylarının düşmüş olması gerçeği ile bu akla yakın geliyor. Ama Ergenekonu, Balyozu, Futbol şikesi olaylarını tezgahlayabilen bir iç mihrak bu kadarcık şeyi nasıl yapamaz sorusu geliyor akla. Hadi buna da  diyorum ki CHP kedi olalı fare tuttu desek ve kendisi engelledi bu provokatörleri. Biliyorum size de çok hayalmiş gibi geldi bu..

    Öbür teorim ise en başta vayy yürüyemezsiniz, yapamazsınız diye asılıp kesilip sonra Tayyeap amcamızı kahraman kılmaya mı çalışacaklardı acaba diyorum hani o barikatları kaldırın emrinin onun ağzından çıkmasıyla. Hani biz her kesimi kucaklıyoruz söylemi de var ya. Ki ilk başta o emrin ondan çıktığı doğrultusunda haberler düştü ortaya. Eee ama doktor bu ne? Kendisi de söyledi o emri ben vermedim diye. Haa burda şu akla geliyor, belki de olayların bu kadar büyük olacağını, yani polisin de insan olduğu ve kraldan çok kralcı olduğu faktörünü akla getiremediler ve bayrak açanları tekmeleyen polislerin görüntüsü TVlerde dolanmaya başlayınca da layynnn tutmadı bu plan moduna girdiler. Olabilir mi? Çok acemice bir plansa eğer olur.

    Diğer bir teorim ise, ki en akla uzak olanı bence. Hükümet vatandaşını hafife almış olabilir mi sizce? Yani artık biz ağayız, paşayız, padişahız havasına kendilerini çok kaptırıp; şuurlarını kaybedip yürütmeyin layn şunları, ne Cumhuriyetiymiş demiş olabilirler mi? Sanmıyorum. Türk insanı yasakları sevmemesi ve delmesiyle ünlüdür. Yapma dediğin şeyi yapabilmek için o kadar çok enerji ve zeka harcar ki. Burada yürümeyeceksin denmesi insanımızın bırak yürümeyi orda kolbastı oynamasıyla sonuçlanabilir. Şakayı bir yana bırakırsak Cumhuriyet ve Kurtuluş savaşı tarihini ilk okul düzeyinde okumuş bir insan bile bu milletin Atasına ve Cumhuriyetine hâlel gelmesi durumunda neler yapabileceğini bilir bence.

    Sonuçta bu pazar günü yaşananlar arkasında bir hesap olduğuna inanıyorum. Belki yapılan ama uygulanamayan bir plan, belki karşılıklı anlaşma ( partiler arası,birilerini yüceltip kredi kazandırma, Ki Kılıçdaroğlu olaya dair konuşmasında inatla üzerine bastı insanları buluşturdum diyerek ), belki de hiç bir zaman öğrenemeyeceğimiz bir şey. Ama ortada olan gerçek şu ki bu 29 Ekim kutlamasından akıllarda en uzun kalacak olan şey sadece bayrak açmaya çalıştı diye tekmelenen, yediği biber gazından yüzünü bayrakla korumaya çalışan halk ve onlara bu zulmü uygulayan devletin emriyle hareket eden polis.Bu CHP nin yararına olmayacak bence, o insanımızı buluşturdumları bu hayvan artık terli olduğundan yemiyor. Ama AKP nin kesinlikle zararına olduğu ortada. Balık hafızamıza yenilmezsek eğer bu pazar gününden akıllarda AKPnin polisi bayrak açan vatandaşı tekmeledi kalacak.


    video

    Neyse ki sonrasında bu alttaki güzel görüntüler hem Ankara' da hem İstanbul' da yaşandı.





    Bu da evin balkonundan İstanbul Boğazı üzerindeki havai fişekler.

    video



    5 Kişi Yorum Yapmış.

    1. Sevgili kitapevi arkadaşım, baştan sona okudum ve oyumu 'laayynn tutmadı bu plan" teorisinden yana kullandım:)yalnız bir şeye katılmıyorum Ankara belediye başkanı da, valisi de salak değil hainler. Gökçek için buradaki taksi dolmuş şoförleri bile 'dünyanın en üç kağıtçı adamı' diyor ki, suratındaki hinoğluhin, o 'şunu ne yapsam da dolandırsam' ifadesi, pis pis sırıtışı gazozuna ilaç koyan Nuri Alço'yu hatırlatıyor bana hep:)bir Ankara'lı olarak kaç yıl oluyor doğalgazda abonelerden bir punduna getirip FAZLADAN DÜNYANIN PARASINI HÜPLETTİĞİ ortaya çıkartmıştı ve ben bizzat o parayı yine gaz olarak geri aldım şu anda 100 liralık yani eski 100 milyon gibi büyük bir paraydı büyük derken tabii bizim gibi orta halli, emekliler için büyük para..10 yılda bitiremediği metroya ödenen katrilyonları kimbilir nasıl hüpletti varın düşünün!!!

      neyse yazınızı çok beğendim diyecekken laf lafı açtı başınızı ağrıtmayayım, evet benim teorimde şu: Bunlar "bakın biz Laikleri, Kemalistleri nasıl dize getireceğiz dünya alem görsün" havasına girdiler. Yani dünya aleme "Tayyip ne güçlü, Tayyip tek adam, Tayyip padişah laiklere Ankara'yı dar etti" desinler! Zaten 300'ü aşkın subayı amiraller, generaller içeri almış İŞGAL EDİLMİŞ BİR HALDEYİZ - tek içeri alamadığı benim gibi oraya sırtında bayrağı ile giden sıradan halktı dün işte sıradan insanları da EZMEYE KALKTI ki güçlü gözüksün, gözdağı versin, korkalım, sinelim, pes edelim hatta bu ülkeden gidelim vs. ama kazın ayağının öyle olmadığını gördü, polisler de gördü - nasıl tepemizin attığını gördüler! Barikatı da yabancı tv'cilere daha fazla rezil rüsva olmamak için kaldırtmış olabilir..

      sevgiler

    2. evrim says:

      Akıllardan silinmeyecek bir Cumhuriyet Bayramı oldu.. Ama tüm o çirkin manzaralara karşılık yitirdiğim umudum geri geldi benim.. Azınlık olmadığımızı, tepkisiz kalmadığımızı görmek iyi geldi..
      Bıçak kemikte bu iyi bir şey..
      E.

    3. Bir ihtimalde benden,
      yasaklamalara karşın sivil toplum örgütlerinin hareketi sonucunda bu toplum örgütlerinin kapatılma önerisi de olabilir. Diye düşünürken bugün Cumhuriyet savcısı bu toplum örgütlerine soruşturma açtı.
      CUMHURİYET savcısı cumhuriyet yürüyüşü düzenleyen sivil toplum örgütüne soruşturma açması nasıl bir şeyse.
      Ama canımıniçi senin teorilerinde harika hepisiciği olma ihtimali ver:))
      Neyse unutamayacakları bir 29 Ekim
      yaşadılar, ah!!! birde 10 Kaım'da dürtebilsek:)))

    4. Sis says:

      Bücürükveben,
      teşekkürler hem blogunuzdaki yaşanmışlıklarınızı aktarmanız hem yorumunuz için. Ya zaten bu adamların klasik yöntemi bu. Biz bunu yapalım,aaa lan bak tutmadı,hadi geri adım atalım ya münferit bir çalışmaydı bizi bağlamaz diyelim ya da boku atacak birilerini bulalım.

      Evrimcim,

      O dediğin umut bana da geldi tekrardan. hep derdim; bir gün bu milletin hazmedemeyeceği bir şey yapacak veya diyecekler ve sonları başlayacak diye. İnşallah yaptılar işte onu.

      Nurcum,

      Sanırım 10 kasımda ciddi süprizler yaşatacak bu halk onlara. Lan var ya,hala hazmedemiyorum okullarda bu törenlerin yapılmamasını. Biz öğrenciyken ne biçim söylenirdik ya yağmur yağar ya saatlerce ayakta konuşma dinlersin vs vs. Şimdi oğluma soruyorum,yok anne okulda tören diyor. İçim acıyor ya.

    5. Cumhuriyetimizin ebediyete kadar "tam bağımsız" kutlanması dileklerimle...

    Siz de Yorum yapın