Kırmızı Çizgiler

    Yazan: Sis Etiket: »
    Beğeniler







    İşin ironik yanı bu kırmızı çizgiler lafı da sanırım tayyar ve avanesiyle girdi lugatimize. Nedir sizin kırmızı çizginiz? Yani çok genel bazı aşılmaması gereken,aşıldığı takdirde insana kötü şeyler yaptıracak ahlaki, dini, bireysel özgürlüğe ve dokunulmazlığa saldırı olacak bazı çizgiler vardır illa ki. İnsan kendi bedenine, hayatına, aile bireylerine, işine, kutsalına vs vs zarar verecek hareket gördüğü anda ahan da orada dur der. İşte bu dur deme noktasıdır kırmızı çizgiler.

    Gezi hareketinden beri çok kafamda evirip çevirdiğim bir şey bu. Ben Gezi' yi milyonlarca insanın eeee yeter be demesiyle açıklayabiliyorum. Hepimizin o çizgilerine basılıyordu epeydir ama kollektif bir tepki verilmiyordu. Gezi işte bu kollektif tepkiydi. Yok ben ilk üç gün destekledim, yok sonra şu oldu, yok bilmemkimin posterini astılar, i..neler ( biz onlara öyle demiyoruz) bile sokağa çıktı falan filan bik biklerini bırakırsak Gezi cidden bir kırmızı çizgi aşılmasına ( mütemadiyen) ve onu yap, bunu yapma, şöyle düşün, bana oy ver, onlar darbeci subaylardı, akademisyen de nedir, sanat ancak bizim dediğimiz kadar sanattır vs vs  diye sürekli bir baskı altında olan milyonlarca insanın ortak çığlığıydı.

    Gezi bitti. Önce bunu kafamıza bir sokalım. Bir daha Gezi kadar barışcıl ve bir o kadar da zulüm gören bir halk eyleminin oluşması bence hayaldir. Bakmayın siz Gezi' den daha kötüsü geliyor hazırlıklı olun söylemlerine. Ne yazık ki günümüzde eline köşe yazısı, sosyal medya aracı geçiren herkes kendi fikirlerini topluma empoze etmekte kullanıyor bunu. Bence Gezi bir daha olamaz. Ama olabilecek daha kötü bir şey var ki o da beni uykusuz bırakmaya yetiyor. Peki Gezi' den sonra gelecek olan ne? İşte çok kanlı bir şey olur bence o. Öyle ki 1980 12 Eylül öncesini hatırlayanlarımızı bile dehşete düşürecek kadar kanlı. Çünkü savaşacak taraflar iki tane olacak. Biri iktidarın güçleri ki polis en başta ama ordunun son zamanki haline bakılırsa polisin yanına jandarma ve diğer askerin de eklenmesi çok kolay. Öbür taraf ise daha şanssız. Tekrar Gezi' deki gibi bir bütünlüğü sağlayamayacak her fraksiyondan, her düşünceden insan. Ki iktidarın içlerine attığı nifak tohumları ( bugünlerde görüyoruz, İzmir' de öldürülen o 19 yaşındaki çocuğun bir çocuk olmasından önce ülkücü olması ve HDPliler öldürdü kavgası; ya da Özgecan kızın ölümünün siyasilerce kullanılması ) bu hareket başlayana kadar çok daha organize şekilde kök salmış olacaktır. Yani Hem iktidara karşı hem kendi içlerinde didişen bir % 50 nin kavgasından bahsediyorum, kazanılması imkansız.

    Çok düşündüm beni tekrar sokağa ne çıkartır diye. Az takip edenler biliyor Gezi sırasında hayatımda hiç olmadığım kadar aktivist hale geldiğimi. Ne zamanki sokakta olmanın hem ölüm tehlikesi arttı hem başka şeyler içine girdi ben sokakta edindiğim o aktivist ruhu hep başka şeylere yönelttim. Kedi köpek sokak hayvanı kavgam zaten vardı. İnsan pek sevmem ama insanlara yardımı da eklemeye çalıştım. Aç parantez sevgili ablamın tek yorumu: kediler bitti evsizler mi başladı:) kapa parantez.

    Mesela eğer rivayetler doğruysa ve Nisan ayında Apo ( Ben bebek katili terörist derim, başkası özgürlük lideri der lütfen bunun tartışmasını yapmayın burada. Ben Apo ve PKKnın yaşattıklarına 1ci derece akrabamın yaşadıkları sayesinde şahidim, çok zor sempatizan olmam. Ama ben aynı zamanda her kürt PKK değildir derim, nasıl her Türk faşist değilse) serbest bırakılacak ve siyaset kapısı açılacak. Bu mesela benim için bir kırmızı çizgi, ben onun suratını konuşmalarını televizyonda sokaklarda görmek istemiyorum. Haa şimdi gördüğün HDP üyeleri neydi diye soran olabilir. Vallahi cevabım yok. Demirtaş' ı dinlediğim zaman o kadar aydın bir yüz, ılımlı ve mantıklı söylemler görüyorum ki. Ama geçmişinde ve şimdi arkasında PKK olan bir partiye de oy veremiyorum.

    Atamın yattığı yere ve değerlerine saldırı ise zaten kırmızı çizgidir, ama bireysel kalınıyor hep. Mesele Lise 2 deki oğlum 3 Martta bir Mehmet akif Ersoy şiiri okuyacakmış okulundaki törende. Şeytan git okuluna tartış öğretmenleriyle diyor. Sonra iki senesi kaldı devlet okulundan kurtulmaya, karartma çocuğun iki senesini diyor.

    Bir diğer rivayet ise bu gece ortaya fuatavni tarafından atıldı. Muktedirin CHP' yi kapama çalışması. Bak bu da işte benim kırmızı çizgim. Atatürk'ün kurduğu partinin çizgisinden uzaklaşmıştır onu biliyorum. En başta zaten CHP li olan belediye Beşiktaştan gidip yerine başka CHPli başkan geldiğinde yaşananların birebir tanığıyım. Aynı bokun laciverdi arkadaşlar. Senin taşeronun gitsin benimki gelsin, senin hısımını işten çıkardım kendi hısımımı koydum olayları. Sarıgül ise hep şüpheyle baktığım biriydi zaten. Ama ana muhalefet partisini kapatmaya çalışmak?? Hem de yöntemlerin, hukuku ve polisi ele geçirme çalışmaların bu kadar ayyuktayken? Yok orada durması lazım bu diktatör bozuntusunun.




    Ben tekrar sokağa umarım sadece beşiktaşın şampiyonluk kutlaması için çıkarım. Ama eğer oy pusulamda CHP olmayacaksa, oy vereceğim parti başkanları arasında apo olacaksa yine sokaktayımdır.

    Haa bir sokağa çıkış sebebim daha olabilir. Ölür adam be ölür, bakın sabaha kadar sokaklarda oynamaz mıyım o zaman:)




    3 Kişi Yorum Yapmış.

    1. Tayyar derken Kara Para Aşk'ı sanırım kastettin:) ben de izliyorum ve halimizi bu diziye benzetiyorum. Tayyar'ın çok daha güçlüsü, ondan çok daha zengini, etrafına ondan çok daha kişiyi, kurumu, siyasetçiyi, polisi hatta maalesef orduyu satın almış biri. (ben bunu sayfamda da yazayım hoşuma gitti yorum yaparken:) ve karşısında da eli kolu bağlı vatandaşlar, direnmeye çalışan bir, iki satın alınmamış gazete, kanal. Dediğin gibi bebek katili terörist (buna bir de psikopat tecavüzcüyü ekliyorum ki öyle) sevgi pıtırcığı olarak sunmaya çalışanlarla sonumuz ne olacak? O Demirtaş'ın kravatlı, kibar konuşması, belki saf insanlara (saf derken iyi niyetli anlamında) Pamuk prens gibi gelmesine de kanma naçizane tavsiyem, katranı kaynatsan olur mu şeker, cinsini .....cinsine çeker, pekçok Mafia üyesi de kravatlı, kibardır. Tayyar'a bak mesela ona da 'canım amcacım' diyorlardı kim umar ki o kafanın içinde neler var? Dünyada ençok görüntüsü başka, içyüzü başka insanlardan korkarım, görüntüsü zaten haydut, canavar olanı bilirsin ama görüntüsü Tayyar gibi olanı anlamak zordur. Anladığında iş işten geçer. Obama, Hillary Clinton, ne kadar şık, bilgili, en büyük okullardan mezun olmuş, entel kişiler ama yaptıkları bildiğin haydutluk, korsanlık, kötülük. İşimiz zor arkadaş....orduyu bozmasalardı en azından ordu - halk elele bunların hakkından gelebilirdik. Ama ordunun tümünü yanlarına almaları imkansız, tek umudum o. Böyle ülkelerde bilirsin sonunda ordu ikiye bölünür, iktidarın ordusu ve halkın ordusu olarak. Sonumuz pek karanlık gözüküyor. :(

    2. Sis says:

      aynen çok karanlık gözüküyor Müjdecim,bakalım yaşayıp göreceğiz.

    3. Hiç hoş rivayetler değil bunlar:( Ama olası. Öcalan'ın çıkıp da siyasete soyunması tabii ki kırmızı çizgi. Dediğin gibi bakalım neler göreceğiz?

    Siz de Yorum yapın