Gezi ve Sonraki Umutlar

    Yazan: Sis Etiket: »
    Beğeniler


    Tam da 2 yıl önce bu gece başlamıştı Gezi direnişi. Çoğu insanın duyması için bir kaç gün daha geçmesi gerekmişti. Nereden nereye geldik yazmıyacağım, aksine Gezi ile birlikte ortaya çıkan yeni farkındalıklardan birinden bahsedeceğim. Hem Gezi hem sonraki süreçte çoğu insanın ( çoğu konuda olduğu gibi) sadece sosyal medyadan bik bik yapıp taglamasıyla içini rahatlattığı ve elini taşın altına sokanın az olduğunu öğrendik. 2 yıl önce ekranlardan bizlere çemkiren öfke dozunu arttırarak çemkiriyor; o zaman sokakta olanlar davalarla, hukuksuz baskıyla, polis şiddeti ile sindiriliyor; toplumca bir korku ülkesi hakine getirildik. Ama o Geziyi yaratanlardan elini taşın altına koyanlar da var. Oy Ve Ötesini bilmeyen kalmadı sanırım, ama daha az bilinen birileri var: Bağımsız adaylar.

    Metin Şentürk değil kastım ( kötülemek değil tabii ki) gerçekten Gezi boyunca belki de yanyana durduğunuz ama tanımadığınız bir insandan bahsedeceğim size. BERKAN ÇELİK...

    Bağımsız aday, hem de adaylık için gereken parayı bankadan kredi çekerek sağlayan 28 yaşında genç bir mimar. Gezi ruhunu ve hatta fazlasını taşıyor. Ben onunla twitterda tanıştım ve sayesinde sokakta yaşayan evsizlere yardım etme imkanı buldum. Ailemdeki durumlar yüzünden sürdüremedim etkinliğimi ama hep izledim onu. Şimdi elden geldiğince size tanıtayım.

    Merhaba,
    Ben ülkenin yönetim biçiminden rahatsız olan 28 yaşında bir gencim.
    Özellikle Gezi sonrasında yüzlerce toplantı ve etkinliğe katıldım. Haftada ortalama4 günümü forum, toplantı veya etkinliklere, eylemlere ayırdım. Şunu net olarak söyleyebilirim ki; siyasi partilerin savunduğu şeylerin bizim konuştuklarımızla alakası yok. Yüzlerce zeki insanla sohbet etme fırsatı buldum. Apaçık, ulu orta siyaset yaptık. Üstelik bunları çalıştığımız işlerden arta kalan zamanlarda yaptık. Şunu gördüm, haftada 60 saat çalışan biri olarak, işimden kalan zamanda bile, siyasi parti mensuplarından çok daha fazla çalışıyorum. Yani, kendi adıma, ömrümün en güzel yaşlarında, tüm cesaret ve üretkenliğimle toplumsal mücadelenin bir parçası oldum. Pek çok şey öğrendim, pek çok şey öğrettim.
    Bunca çabadan sonra eski kafalar üzerinden dönen, tek taraflı iletişim kuran siyaseti, bize yapılan bir hakaret olarak görüyorum.
    Forumlarda yeni çağı yakalayamayan, eski söylevlerini bize dayatan siyasi grupların egemenlik kurması ve forumların söylevden başka somut üretimi olmayan toplantılara dönüşmesini acı ile izledik.
    Herkes eleştiri yapıyordu, çözüm üretmeye gelince, iş yapmaya gelince yalnız birkaç kişi kalıyorduk. Aslında bu konuda tecrübeliydim, Gezi'nin son günü, müdahale öncesinde konteyner'ları temizlemek için bir etkinlik açmıştım. 115 kişi geliyor görünen etkinlikte 1 kişi , ben, konteyner'ların içindeki pisliği temizlemeye kalkıştım. Şişli belediyesinin o gün yolladığı su tankerleriyle temizliğe girişen 1 sivil insan vardı.
    Aradan geçen yaklaşık 2 sende durum değişmedi ve seçime doğru giderken herkes şikayetçi, ama kimse çözüm önermiyor. Ben de "Bu b.ku temizlemek de bana kaldı" diye düşündüm.
    Gezi'ye kitle olarak ilk girdiğimiz günün sabahında, 5 arkadaşla çöpleri poşetlere toplamıştık. twitter'a attığımız resimlerden sonra öğlene kadar onlarca insan temizlik yapmaya gelmişti.Sonrası herkesin bildiği, çöpleri sürekli toplanan park olmuştu.
    Bağımsız aday olunca da iyi örnek olacağımı, Cumhurbaşkanlığı seçiminde oy vermeyen 13 milyon insanın en azından bir kısmının bizimle birlik olacağını düşündüm. Sonuçta şunu tekrar tecrübe ettim "Hayaller Ferrari, gerçekler Metrobüs"
    Çok keyif aldığımız ve inandığımız çalışmalar yapıyor, internet üzerinden paylaşıyoruz. Ve göreceksiniz , bir sonraki seçimde pek çok siyasi parti mensubu benim yaptıklarımı yapıyor olacak. Biz bugün "Dünya yuvarlaktır" demeyi görev olarak görüyoruz. Bu nedenle Bağımsız Aday Hareketi'nin seçimden sonra da var olacağını düşünüyoruz.
    Ben veya başkası fark etmez, mecliste 550 tane dürüst insan oluncaya kadar çalışmalarımız devam edecek.
     3cü bölgede oy kullanıyorsanız mutlaka bir incelemeniz gereken bir aday. Düşünsenize, meclis Berkan ve ona benzeyen tam bağımsız insanlarla dolu olsa neler değişir bu ülkede. Yolun açık olsun Berkan.

    Bu da onun tanıtım yazısı:
     

    Berkan Çelik Kimdir?

    1986 Avusturya’da dünyaya geldi. Sinoplu inşaat işçisi bir baba ve Kosovalı emekli bir annenin tek çocuğudur. Altı yaşında Türkiye’ye kesin dönüş yapan annesiyle beraber önce İstanbul Küçükçekmece’ye, oradan da halen yaşamakta olduğu Avcılar’a taşındı. Burada ilköğrenimi Ambarlı İlkokulunda tamamladıktan sonra Zeytinburnu Adile Mermerci Anadolu Lisesi’ni kazandı. Avcılar Merkez’de esnaf olan annesinin çalışması sebebiyle lise yıllarında yaz tatillerini Kumburgaz ve Silivri’deki teyzelerinde geçirdi.
    2004 yılında Mimar Sinan Üniversitesi Mimarlık bölümünü kazandı. 2005 yılında okuluna daha yakın olan Beyoğlu ilçesine taşındı. Üniversite yıllarında tiyatro, dans, voleybol, basketbol, futbol, yüzme kulüplerinde aktif görev aldı ve yöneticiliklerde bulundu. Yüzme kulübü başkanlığı yaptığı dönemde eşi Özge ile tanıştı. Okula devam ederken aynı zamanda çeşitli mimarlık şirketlerinde çalışmaya başladı. 2012 Haziran ayında Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Mimarlık bölümünden mezun oldu. Hemen arkasından askerliğini Ankara’da Güvercinlik’te kısa dönem er olarak yaptı.
    2013 Gezi Parkı Olayları sırasında ikamet ettiği Beyoğlu İstiklal Caddesi üzerindeki evine çok yakın olan Gezi Parkını kurtarmak için mücadele eden arkadaşlarının yanına gitti. Kullanılan orantısız güce karşı, Gezi Parkı`nda bireysel değil toplumsal mücadele edilmesi gerektiğini gören Berkan Çelik, halkın meclise taşınmasının önemini görerek bununla ilgili bir adım atmak istedi.
    Toplumdaki adaletsizliğe ve kutuplaştırılmaya karşı aktif siyasete katılmaya karar verdi. Siyasetin vesayetine karşı insaniyetin hakkaniyetine inanarak Gezi sırasında aktif rol oynayan çeşitli sivil toplum örgütlerinde gönüllü olarak görev almaya başladı.
    Gezi sonrası bu tür hak arayışlarına karşı hassaslaşan Berkan Çelik, Cihangir ve Avcılar Forumlarına düzenli olarak katıldı. Avcılar Forumu`nda Antikapitalist Müslümanlarla tanışarak toplantılarına katılmaya başladı. Bu sırada yeni kurulmuş Gezi Partisi`nin teşkilatlanma sürecinde Beyoğlu ilçe örgütlenmesinde aktif olarak görev aldı.
    Halen özel bir şirkette şantiye sorumlusu mimar olarak çalışmaya devam ediyor, aynı zamanda da yardım kampanyalarında görev almayı sürdürüyor. 2014 Haziran ayında Özge Devay`la hayatını birleştiren Berkan Çelik, 7 Haziran 2015 Genel Seçimlerinde İstanbul 3. Bölgeden bağımsız milletvekili adayı.

     Ve adayın iletişim bilgileri:



    Siz de Yorum yapın