Helva

    Yazan: Sis Etiket: »
    Beğeniler


    Hep yeriz, çok da severiz değil mi un helvasını? Hep annem yapardı, oğlum helva istiyorum derse anneannene söyleyeyim de ilk gittiğimizde yapsın derdim. İrmik helvası da aynıydı gerçi, Kağan hala anneannesinin helvasının üstüne beğenmez hiç bir irmik helvasını.

    Bir kaç öylesine deneme dışında un helvasını ilk ciddi olarak annemin 7  mevlüdünde gördüm. Yaşdaşı ve hala yaşayan teyzelerimiz mutfakta aa bakır tencere olmalı, yok tereyağsız yapılmaz, nerede bakayım çam fıstıkları diye çemkirirken ben balkonda rakımı yudumlamaya çalışıyordum.
    Din inancım yoktur, allah ise benim için hep sorgulanan bir kavramdır; haliyle dini ritüeller de sorgulanır. O akşam helvayı sırayla karıştırmayı, o karıştırmanın bir aşamaya kadar kol kuvveti gerektirdiğini, her karıştıranın o sırada dua okuması gerektiğini falan öğrendim.

    Helvanın tat süperdi ama Günver teyze.

    Bu gece annemin ölümünün 2 yıl 25 gün sonrası. Neler olmadı ki; mesela peder bey birinci yıl mevlüdünün ertesi günü beni arayıp ( sanki evvelki akşam birlikte değilmişiz gibi) bir hanım arkadaşım olsa ne dersin diye sordu. Sonra ne diyeceğimi umursamadı,hatta kim ne derse desin umursamayıp kadıncağızın biriyle evlendi. 10 kasımda evlendi, 10 şubatta evinden kovdu. Kadının çektiği eziyete mi, adını bile bilmeme gerek olmayan kadına annemle aynı şeyleri yaşadıkları için üzülmeme sebep olmasına mı, yoksa m..na koduumun adamı diye benden daha çok ablama yaşattıklarına mı sinirlensem bilemedim o süreçte.

    Neyse helva diyorduk.

    Boktan geçen günlerin sonunda çok çok boktan geçen günün gecesinde birden hadi helva yapayım dedim. Un helvası. Ve sanırım anladım.

    Neden o helvayı herkes karıştırıyor, çünkü herkesin dökmesi gereken bir iç acısı var,hem karıştırıp hem ağlıyorsunuz. O karıştırırken dua okuma kısmını bilemiciim ama o da kesin redemption ile ilgilidir.

    Kol kası lazım, göz ayarı lazım, burun koku alabilmeli, daha bir kaç şey daha. Sonuç şu ki o helva boşuna yapılmıyormuş arkadaşlar. Kiminin gözyaşını kiminin küfürlerini içeriyor. Ama eğer helvayı ölmüş sevdiğiniz insanı düşünerek yapıyorsanız içine hatalarınızı, pişmanlıklarınızı, keşkelerinizi, özleminizi daha bir çok şeyi koyabiliyorsunuz. Döktüğünüz içinizken de aklınıza başkasının timsah gözyaşları geliyor ve çok sinirleniyorsunuz

    Böyle işte.


    3 Kişi Yorum Yapmış.

    1. Döndün geldin ya, ne güzel. Bir de tam 12'den vurdun. Aynı yerden yaralı olmak böyle bir şey işte...

    2. O helvaya neler anlatılmıyor ki.... Yüreğine sağlık, ancak bu kadar güzel anlatılabilirdi...

    3. Ya biz birbirimizi takip ediyorduk ama 2017'den beri yazmayınca ben takibi bırakmışım ama sizin beni hala okuduğunuzu görünce mahçup oldum:( tekrar takibe aldım belki siz de yeniden yazılarınıza başlarsınız ne güzel olur. Bu arada bloğunu güncellemeyen her arkadaşımı takip etmeyi bırakıyorum bunu yanlış anlamayın ve kişisel almayın olur mu? Bu huyumu eski arkadaşlarımın tümü bilir.

    Siz de Yorum yapın