Duman

    Yazan: Sis Etiket: »
    Beğeniler


    3 sene önce yazın ablamın kızının sitedeki yavru kedileri sevme hevesiyle tırmık yemesiyle başladı bu hikaye.O zamanlar açıkça söylenmediği halde kuduz vakaları çok yaygındı,haliyle işi şansa bırakmadan kızcağız kuduz aşısı yemeye başladı.Bu arada tabii olayın anlamını içeren konuşmalar oğlumla aramızda çok sık geçmeye başladı.Kuduzun nasıl bir hastalık olduğu,sokakta tanımadığımız hayvanlara dokunmamak gerektiği,ne şekilde kuduzdan korunulacağı,aşılamanın nasıl olduğu gibi tüm bilgiler verildi çocuğa.Bu saf anne sanmıştı ki oğlana bunları anlatırsam aynı şey bizim başımıza gelmez.Demeye kalmadı yeğenimin tırmalanmasından tam iki hafta sonra aynı yerde benim oğlan tırmalandı.Biz bu filmi gördük homurdanmalarıyla biz de aşıya taşınmaya başladık.Bir de bu kuduz aşısı öyle bir şey ki,devlet yakanıza yapışıyor,hani kazayla aşı yapılması gereken gün işiniz çıktı gidemediniz diyelim ,ertesi gün evinize polis geliyor "yürü bakalım aşıya" demeye.

    Neyse bu çocuklar cayır cayır yediler iğneleri (en azından oğlum aşıdan iğneden korkmaz hale geldi bu sayede),ve ben de düşünmeye başladım bu hayvansever çocukların hayvan sevgisini daha zararsız bir şekilde gidermemiz konusunda.

    Bir pazar günü Ortaköy'de dolanırken çocukların elinde gördüm bunu.Pek bir küçük, pek de sevimli ,pofidik pufuduk tüylü bir şeydi.Kısa bir araştırmayla sahipsiz hayvanlardan olduğu,oradaki bir dolu kedi gibi Ortaköy ahalisi tarafından bakıldığını öğrenince "kedimiz oldu" dedim eşime.Aldık bu şirini evimize geldik.hemen acil tarafından marketden mama kabı, su kabı ,kedi kumu ,kedi maması vs alındı.Ve kedili yaşamımız başladı.
    İlk kedi besleyişim değil,çocukluğumdan beri bir kaç kedim oldu ve ölene kadar benimle yaşadılar.Aşılar vs herşey tamamlandı.Bu arada oğlum yazlıktan döndü ve çok sevindi kedisine.Hayvan beslemenin sorumluluğu hakkında konuşmalar yapıldı.Kediye isim konusunda tabii ki oğlum kazandı ve kedinin adı "küflü" yerine "duman" oldu.Eeee bizim hayvan eve de alıştı tabii bu süreçte,e biraz iyi beslenme ve güvenli hayat sonucu palazlandı da.Birinci yaşı dolunca yaptırdığımız kısırlaştırma ameliyatı sonrasında da dananın kuyruğu koptu.
    Bir kere kedi dediğinin fazla akıllısı makbul değil kesinlikle.Bu benim kedi de kediler arası bir zeka yarışması yapılsa birinciliği kimseye kaptırmaz.Kapıları açmak,ismini 2 ayda öğrenmek,kuru mama kabı hava geçirmez bir kap olduğu halde kokusunu alarak değil görüntüsünden onun mama kabı olduğunu bilmek,alınan yaş mama konservelerini sakladığım çekmeceyi keşfedip çekmeceyi açma denemeleri yapmak zekasını gösterdiği bir kaç numarası sadece.Oyun anlayışı da sanırım genlerine karışmış olan köpek tarafından olsa gerek bir tuhaf.Kedi dediğin topla pati ata ata oynar ağzına alıp bir daha atsana diye topu geri getirmez.Ya da alınan oyuncak fareleri halıların altına saklamaya çalışmaz (kemik gömüyor sanki mübarek beklenen kıtlık günlerine karşı).Koridorda kapı aralıklarına saklanıp geçenin bacaklarına atlaması veya gardrobun üzerini uyumak üzere seçip, yatağa birisinin yatmasını bekleyip o yatanın göbeğine doğru kamikaze dalışı yapmaları ise sadece eşek şakasını sevmesiyle açıklanabilir.Diğer hobileri arasında ise yemek yemek,her yaz bir kere mutlaka bahçeye düşmek ( kışları bahçe alışkanlığını kaybediyor herhalde ),yemek yemek,duvardaki tabloları aşağı düşürmek,sinek örümcek ne bulursa avlaması,yemek yemek,tuvalet kabına yeni temiz kum konduğu anda kum kabını ters çevirip hepsini dökmek,beni ısırmak,sabah 5 de uyanıp ev halkını sırayla dolaşıp uyandırmaya çalışmak,yemek yemek,kendisine alınan kedi yatağında yatmak yerine herkesin yatağında veya laptop çantaları içinde hatta ele geçirirse borcam fırın tepsilerim içinde yatması gibi şık şeyler var.Yemek yemesi demişmiydim???
    Bilimum kabloları kemirmesi ve her ne hikmetse çarpılmamayı başarması ise hala veterinerler tarafından araştırılıyor:D
    Şimdi alttaki resimler kendini kedi sana ama aslında türü bulunamayan Duman şahsına aittir.Olsun ben seviyom keratayı.Bir arkadaşım dedi ki "O zaten normal bir kedi olsaydı sen onu sevmezdin".
    Kediler sahiplerine benzer diyen arkadaşa ise buradan selam:PP






    10 Kişi Yorum Yapmış.

    1. sufi says:

      Duman masum, duman akıllı, hem de çok güzel onu benim için mıncıklarmısın tabii izin verirse.Benim ilk kedimin adıydı duman.Sevgilerimle.

    2. Sis says:

      @ hell,
      sevimli taklidi yapıyr
      @sufi,
      valla evde ısırdığı tek kişi benim,zor o yüzden mıncıklamam.

    3. bozo says:

      allam ya ne bu be. benim bozo tam salak bunun yanında.

    4. nasılsın apla.ben yine yeniden işte.
      sol yanımda sızlayan yüreğimden sevgilerimle aman ha siteme bak ölümü öp bak:)

    5. Sis says:

      Ahahah bozo,
      senin bozo ile benim dumanı hırtlık yarışmasına sokabiliriz artık şekerim.Ama çok çekişmeli olur o yarışma.Bu kötü kedi şerafettinden çıkma ikisi de:D

    6. Sis says:

      afacannnn,
      hoş geldin evlat.bloguna bakmazmıyım,yazdım bile.kayıptın epeydir kapalıydı adreslerin.sevindim geri dönmene.

    7. Allahımmmmm..benim fıstıkımı yazmış:))) ya ben bu kediye bayılıyorumm..pofik pofik:)) mıncırıcam ben bunu bigün sis...oğlunla arası iyi madem ona de bari..Aytaç ablan için mıncıkla de:))
      bu arada afacanvelet e kırgınım..beni ziyaret etmemiş.üzüldüm..annem annem diye ölüyordu...nooooldu:(((

    8. Çamaşır makinesi karesi süperr.. Doğru tahmin etmişim dişiymiş. Ben de severim dumanları. Uzun yıllar, İstanbul sokaklarından topladıklarımı Paris te ev-lendirmiştim gazete ilanlarıyla. Bende de bir fotoğraf kitabı var. ADı kediler ve sahipleri. Nerdeyse sahipler ve kediler hık demiş burunlarından düşmüş birbirlerinin. Fakat kediler için derlerki; kediler sahiplerini seçerler. Ve kedi insan ilşkisinde, kedi efendi insan köledir.
      Bunu yazan bir köle.
      Sevgiyle.

    9. Sis says:

      aktifcim,
      afacan yine kayboldu zaten.burda bıraktığı profildeki blog yine kapanmış yazılar silinmiş.duman bey bu ara tam formunda valla ,sen mi onu ,o mu seni mıncıklar bilemem:DD

    10. Sis says:

      Ali bey,
      teşekkürler yorumunuza ,ama kedi erkek .sanırım ben de kölelerdenim:D

    Siz de Yorum yapın