Masal

    Yazan: Sis Etiket: »
    Beğeniler


    Gelin size bir masal anlatayım.Aslında masal da sayılmaz,tekrar çocuk olmaya çalışan bir yetişkin insanın sanrıları belki.
    Düşünün yaşam temponuzu,işiniz,iş yeri ayak oyunları,rekabet,para kazanma kaygınız,tahsilat sorunlarınız,insanların deformasyona uğramış iş ahlakları.
    Sonra yine düşünün,kişisel yaşamınız,ev kaygısı,eş kaygısı,çocuk kaygısı...
    Sonra gelin kendi içinizdeki sorunlara;daha iyi olabilmeliydim,daha yeterli,zamanım az ama ben daha çok şey yapabilmeliydim,daha iyi bir anne daha iyi bir arkadaş olabilmeliydim,daha çok kitap okuyabilmeli,daha çok tiyatroya gitmeli,daha çok kendimi fikren beslemeliydim...
    Alisin tavşanı mı geldi aklınıza?Sürekli kolundaki saate bakarak "Geç kaldım geç kaldım " diyen tavşan!
    İşte hayatımda böyle bir dönemde ben tekrar çocuk olmaya çalıştım sanırım.Ama yetişkin halim öyle bir işlemiş ki hücrelerime onu da elime yüzüme bulaştırdım.Hayal kuramadım,koy gitsin sonucu neyse yaşanır diyemedim;kurduğum hayal ,yaşamak istediğim masal bana eziyet haline döndü.
    İstedim ki antik Yunan mitlerindeki gibi caf caflı olsun,Hint efsanelerindeki gibi bilgece,Roma mitolojisindeki gibi ayakları bilime değen,Keltler gibi taşa anlam veren,Masonlar gibi ince entellektüel zekanın yolunu açan...
    Masal mı neydi?
    Sen sadece mutlu olmaya çalış;biz insanlar seni özellikle mutsuz etmek için uğraşmayız;senden kendimiz için birer parça koparmak gibi bir niyetimiz yok;senden istediklerimizi veremesen de biz vardır bir sebebi der anlamaya uğraşırız;ve hepsinden önce ,seni eğer sevdiğimizi söylemişsek,sana zarar vermemeye çalışırız...
    Buydu işte masal.
    İyi ki zamanında masalların sadece masal olduğunu öğretmişler bana.Bir Anka gibi ateşimle yanıp tekrar küllerimden doğmayı bana öğretilenlere borçluyum sanırım.



    3 Kişi Yorum Yapmış.

    1. sufi says:

      Masalların hep böyle hem cafcaflı, hem bilgece ve entellektüel olsun .Sen masallarda yaşarken çevren de bu masalların kahramanlarıyla dolsun kaygıların yok olsun bir gün dilerim. sevgilerimle.

    2. masal mı? o da ne?
      hayatın gerçekleriyle yüzleşmekten çocukluğumuzdaki o saflık dolu masalları nasılda unutmuşuz:(((

    3. Sis says:

      @sufi keşke keşke o dediğin olabilse.
      @babanne hatırlamak unutmaktan daha acı...

    Siz de Yorum yapın