SİNESTEZYA

    Yazan: kukis Etiket: »
    Beğeniler


    Yazarı :Jeffrey Moore
    Yayın evi :April yayınevi
    Sayfa sayısı:405
    ISBN : 9789756006252

    Sinestezi; sözcük anlamı duyuların birleşmesi.. Sinestezikler gerçeği farklı duyusal algılamaları karıştırarak görürler. Kimi için E harfi yeşildir örneğin. R'nin tiz bir sesi vardır, 5 sayısı sarı renktir ve Fa notası çikolata tadındadır. Bazı araştırmacılara göre tam bir hastalık olarak kabul edilirken , bazılarınca bir mucize, mistik bir insan yeteneği olarak kabul görür. İşin ilginç yanı, sinestezikler çoğu zaman farklılıklarının farkında bile değildirler. Noel Burun da bir sinestezik; Ona neredeyse dahi seviyesinde artistik ve bilimsel yaratıcılık veren bir beyne ve hiçbir şeyi unutmasına izin vermeyen bir hafızaya sahip. İronik olarak annesi Alzheimer hastalığının pençesine düşmüş bir tarih öğretmeni. Noel ve yolları habersiz kesişen üç sinestezik arkadaşı, hedonist yazar Norval, çocukluk anılarına hapsolmuş JJ ve geçmişini silmeye çalışan eski bir aktris Samira, Noel'e annesini iyileştirecek buluşu yapmasında yardım ediyorlar.
    Ekleyen Yorumu:
    Konusu cok ilgimi cekmisti, okudum okudum okudum ve kitap bir anda bitti:) ne oldugunu şaşırdım cok farklı konular ele alınmıs ama acıkcası final oldukca zamansız ve de garip olmus.

    One Response so far.

    1. su says:

      bu kitap çok ilgimi çekti.konusu enterasan.üzerine birde yazarın hedonist olması kitabı dahada okunası kılmış bana göre...teşekkürler kukicim kesin alacağım :)

    Siz de Yorum yapın