BSG Vol 2

    Yazan: Sis Etiket: »
    Beğeniler


    Neyim eksik ki ??
    Bana da bir ton copy paste forward mail geliyor.Benim de elimin altında google marifetiyle bulabileceğim tonlarca iç acıtan şiir var.Ben de haber sitelerine girip oralardan "son dakika" metinlerini kopyalamayı biliyorum.E tamam kaşar değiliz ama az zorlarsam ben de beceririm eski sevgilimlen kocamlan olan muhabbetlerimi yazıya dökmeyi.Peki neyim eksik benim kardeşim???
    Geyik buraya kadar.Aslında neyim fazla diye sormak lazım.Beni blogumda yazdığım ağdacım,sevgilim, eski aşkım vs konularıyla bin kişi izlese bana ne katacak?Sonuçta ben bu blogu kişisel yazı alanım olarak kullanıyorum.Allahtan buradan gelecek 3-5 dolar reklam getirisinde de gözüm yok.E az biraz da düşünebilen bir insanım ;diyorum yani şimdi youtube'dan bir video çeksem koysam altına da googledan aparma bir özlü deyiş (!) illa ki siteye hit sağlar ( bu google botlar salak ya,o yüzden sağlanıyor bu hitler).Tamam da bana ne katacak ben kime ne katacağım.Yorumlarda yapılan üç beş geyik,belki düşürülen bir sanal sevgili ya da eğlence adayı...
    Ya bunun için mi harcayacağım onca enerjiyi ben?
    En çok batan;bir blog yazarı var mesela, ki örnekleri benim bağlantılarımda çok vardır;ya her lafı kendi yarattığı bir laf,kendi yaratmadıysa da edebiyattan,tarihten öyle alıntılar yazıp altına öyle satır altları açmış ki insana ufuk açıyor;okudukça bir şeyler kazanıyorsun.Güncel olaylara,siyasete farklı bakış açıları sağlıyor.Yani dolu dolu yazıyor bu blogcu.Kendini,birikimlerini,varlığını yansıtıyor yazılarına.Öptüm başıma koydum böylelerini.Ki takip edilesi yazarlardır onlar ve kendilerinin bilirler.

    Bir de öyleleri var ki,ne yazık ki Türkiye blog camiasında en çok satan şeyi, yani cinselliği ve neye inandığı belli olmadan her fikire saldırmayı düstur ediniyorlar.E sonra ticaretin arz -talep kuralı gereği ( illa ki sosyal medyalarda bir kendini pazarlama yöntemi sözkonusudur diye düşünüyorum );bu şahıslar " ben bilmem kaç okuyucuya takipçiye sahip olan , bilmemkim blog yazarıyım ,şu kadar takipçim var,beni kaale alacaksınız " diye yazma cüretinde bulunuyorlar.
    E ama adama bir gün sorarlar?Len sen kukun ya da biciğin ( neyse bicik hala anlamadım '),dışında ne yazdın diye.
    Bir de bunların ikinci el replikaları var.Bire bir replika oldukları anlaşılmasın diye ya dozu daha düşük tutarlar veya sevgili yerine aile tacizi falan yazarlar.E aile tacizini bizim toplum çok sever.
    Bir son tür ise ilk başta değindiğim copy paste ile blog yapanlar.Len sana ne gerek var ki,o yazılar zaten benim mailime geliyor habire.Sen iki resim ekledin diye başın mı göğe erdi?
    Gerçi eriyor sanırım ki bu insanların copy paste yazıları altında genelde şu tarz yorumlar okunabiliyor.

    bende xxxx canım,bende çok seviyorum:)))



    Rica ederim ne demek aslolan yazının kalması yazınız zaten başlıbaşına bir ders anlayana ve pay çıkaranlara ne mutlu..
    Sevgi ve saygılar



    canım benim çok teşekkür ederim



    Kelebeğim, her yaşana aşkta aynı şeyleri yaşamıyorsun, hepsinde farklı anılar var.



    İyyy yetti bu kadarı bana.Ya tamam blog denen olayında her şeyde olduğu gibi cılkını çıkaran bir halkız biz.Ama az görün kendinizden daha kaliteli olanları,bir örnek alın,bir kendinizi sorgulayın.Lan hiç birini yapamadıysanız, ortalarda blogcuyum diye dolandığınızda birileri sizin paçanızı gerçek blogculardan alıntı yapıp alaşağı ederse de küsmeyin.

    Deep not:Bu yazı ben blogcuyum diğerleri değil anlamında değildir.Ben blogcu değilim,ama allah bana bir zeka vermiş ki;blogcu olabilenle olamayanı;insan olabilenle hayvandan beter olanı ayırt edebiliyorum.

    6 Kişi Yorum Yapmış.

    1. sufi says:

      "Bir insan neden blog yazar?"sorusunun en içten ve samimi sorgulaması olmuş bu.
      Biriken kelimelerinin ve deneyimlerinin klavye aracılığıyla satırlara dökülüp ilgili mercilere muhtemel ulaşımını sağlamak için belki.Aynı frekanstaki kişilerin buluşup sanal muhabbetini sağlamak, dostlar kazanmak için belki de.Arz talep meselesi bu; herkes neye meyilliyse oraya meyledecektir, varsın benzer benzeri çeksin dostum.Sevgilerimle.

    2. BSG yi öğrendimm:))
      Her ne kadar beni kasdetmediğinden en ufak bir şüphem de olmasa bahsettiğin varyasyonlardan zaman zaman yararlandığım için atladım. Özellikle finallerdeki nazik selam kelamlar benim için vazgeçilmez belirteyim. Samimiyetsiz olmadığı sürece nezaket sözcükleri bence ilişkilerin olmazsa olmazı bana göre yapı meselesi.Hatır benim için vazgeçilmez.
      İzleyen sayısını üç haneli ve herkeslerden fazla tutmak, ha bir de bloXoo da ilk onda kalmak nedense bazıları için çok önemli. Bunun için eşini çocuğunu evini işini herşeyi ihmal edip her tarafa yetişmeye çalışan kendini unutan yığınlarce insan var.
      Aslında bu rakamı yükseltmek çok kolay. Geçen gün pek klişe bir örnek geldi aklıma. İstiklal caddesinde yürüyen iki çok güzel kız düşünelim. Karşılıklı iki kaldırımda. Biri birden üzerindekileri teker teker çıkarmaya başlasa birden arkasında sayıları gittikçe ve hızla artan insanlar yığınlarla peşinden gitmeye başlamaz mı. Nicelik se nicelik işte.Bu hanım sonra çok ilerde torunlarına "İstiklal caddesinde bir başlardım yürümeye, tüm erkekler peşime düüşerdi. Sizin babaanneniz böyle güzel bir kadındı" diye kasım kasım anlatacaktır muhtemelen...Neyse uzar gider. Ben bazan yeğenlerimle bu konuyu konuştuğumda, sen kendi yazılarını yazmaya bak sakın bu konulara girme.Orası sanal dünya diyip konuyu kapatırlar.
      Neyse yeter. Kapatayım gerçekten...

    3. Yerden göğe haklısınız ama sonuçta o tür yazanların da o tür okuyucusu oluyor. Hatta çoğunluğu o tür yazıyor ve pek rağbet görüyor zaten. Bitli baklanın kör alıcısı misali. Bu alemde yeni sayılsam da tesbit ettiğim şey bir süre sonra benzerlerin birbirini bulduğu, diğerlerini zamanla elediği. O nedenle takılmamak gerek, hayatın her kesimindeki kural burada da geçerli, farklı birşey olmuyor.
      Sevgiler yolluyorum...

    4. Sishyphos says:

      Sevgili Sufi,
      aslında öyle bir sorgulama olmadı.Sadece eleştirdiğim türde blog yazan bir kişinin bir platformda "ben bilmemkim blog yazarıyım kimse elime su dökemez.kaç bin takipçim var " mealinde bir yazısına denk gelip, ardından da kaliteli ve dolu dolu yazan siz gibi arkadaşların bloglarını ziyaret edince birden bir isyan yükseldi meme ve beden yazıp binlerce takipçi toplayıp sonra kendini adam sınıfına sokanlara karşı.Son cümlene katılmakla birlikte anlık isyanlar da yaşıyorum işte.

      Sevgili Asuman,
      Nazik selam kelamları yermek değildi amacım.Yazının kendisini koyamayıp sadece o yazıya yapılan yorumlardan örnekler verdiğim için anlam tam ortaya çıkmamış.Şu kadarını söyliyeyim yazı sana da bana da her gün gelen forward maillerden alınma bir copy paste idi.Altına yazılan yorumları yermem ise sanki copypaste yazıyı yazanın b.kunda boncuk bulmuşlarcasına bir şak şakçılık havasında olmalarındandı.Yeğenler haklı belki de,sen yazılarını ben kitaplarımı yazıp ötesine kafa yormamak ruh sağlığı açısından en iyisi olabilir:)

      Sevgili Leylak dalı,
      Çook haklı bir durum gözlemi.Bitli baklayı kör alıcılarıyla başbaşa bırakıp insanın kendi ruhunu besleyebileceği blog yazarlarıyla devam etmesi en doğrusu sanırım.
      hepinize sevgiler.

    5. Sishyphos says:

      Siteyi ve yorumları ktunnel, vtunnel aracılığıyla takip eden arkadaşlar.
      Sen devekuşlarını bilirmisin???
      Koskoca bir ili kendi eylemlerin üzerinden töhmet altında bırakıyorsun ya.Ama sanılanın aksine şekerim ktunnel vs senin nerden hangi ilden girdiğini,,ip numaranı hatta pcnin özelliklerini saklayamıyor.O kadar hakaret edip sonra böyle takip etmekte bir mantık bulursan da iki kelimeyle döktürüver şuraya.
      sana sevgi yok devekuşu

    6. Sishyphos says:

      aferin,adam ol böyle işte...BSG uzak dur

    Siz de Yorum yapın