Aktivist Olmaya Gittim,Dönmeyeceğim...

    Yazan: Sis Etiket: »
    Beğeniler


    Her şey 5-6 gün önce başladı. Bazı siteleri açamamaya,kendi bloglarımdaki anormal yavaşlığa,bir denediğim ve açılmayan sitenin bir saat sonraki denememde açılmasına anlam vermeye çalıştım. Hadi " open dns " ayarı yapmış olduğum için yasaklı siteler bana sökmüyordu,ama kardeşim oyun sitesini de yasaklamış olamazlardı ya. Sonra bu açılamayan veya çook yavaş açılan sitelerde altta sürekli devam eden betiğin Google Analytics olduğuna uyandım. Ve panik halde ( çünkü kendi bloglarımda da kullandığım bir şeydi bu Google Analytics ) olayı araştırmaya başladım. Bu arada da forumlarda,gazetelerde,sosyal media ortamlarında yavaş yavaş " imdat Google yasaklandı " çığlıkları yükselmeye başlamıştı bile.

    Şuradaki yazıda da okuyabileceğiniz gibi,servis sağlayıcı firmalar aynen o bildirim yazısını yollamaya başladılar. Panik dozu iyice arttı. gerçekten Google yasaklanabilir miydi ? Ardından TİB resmi sitesinden burada okuyabileceğiniz ve metni aşağıda olan açıklama geldi.

    T.C.
    BİLGİ TEKNOLOJİLERİ VE İLETİŞİM KURUMU
    Basın ve Tüketiciler ile İlişkiler Müşavirliği
    Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu
    Yeşilırmak Cad. No:16 06430 Demirtepe- Ankara
    http://www.tk.gov.tr
    Tel No : : (312) 294 70 37 Fax No: (312) 294 72 46

    BASIN BÜLTENİ
    Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu Telekomünikasyon İletişim Başkanlığından Kamuoyuna duyuru
    Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu, Ankara, 04.06.2010

    Basın yayın organlarında hakkında erişim engelleme tedbiri uygulanmamış google gibi bazı alan adları/web siteleri ve hizmetlerinin erişimlerinin engellendiği yönünde yapılan haberler gerçeği yansıtmamaktadır.

    Tarafımızca tesis edilen işlem, kamuoyunun yoğun gündemini oluşturan İnternet adresleriyle ilgili olmayıp, Ankara 1. Sulh Ceza Mahkemesinin 05/05/2008 tarihli ve 2008/402 no’lu kararı gereği erişimi engelli olan, http://www.youtube.com İnternet adresine ilişkin IP adreslerinin güncellemesinden ibarettir.

    Sonuç olarak http://www.youtube.com a erişim amacıyla kullanılan ve tarafımızca engelleme tedbiri kapsamında güncellenen IP adreslerinin arkasında farklı şirketlere ait alan adı veya çeşitli hizmetlerin barındırılması bu şirketlerin kendi tercihleri ve sorumluluklarındadır.

    Dolayısıyla bu hizmetlerden yararlanan İnternet kullanıcılarının mağduriyetinin çözümü bahse konu hizmetleri sunan şirketlerin elinde bulunmaktadır.
    Kamuoyuna saygı ile duyurulur.

    Allah allah,adamlar biz yasaklamadık dedikleri halde benim sitelere erişimim hala insanı sinir edecek imkansızlık halinde sürmekteydi. Biraz daha deşince olayın aslını öğrenmenin huzuru içinde sandalyemde şöyle bir arkama yaslandım. Efendim anladığım kadarıyla TİB Google ve servislerini yasaklamak yerine ;sadece biz zeki ,çevik ve kurnaz Türk internet kullanıcıları her şekilde yasaklı Youtube sitesine ulaşmayı başardığımız için,bu erişimi kısıtlayabilme adına yasaklanan ip numaralarını güncellemişler ( gözümün önüne badem bıyıklı,ucuz takım elbiseli adamların kafalarını kaşıya kaşıya " hala giriyorlar efendim hala,engelleyemiyoruz " diye dövünmeleri geliyor ). Youtube'un birçok farklı IP adresi kullanması ve ülkemizde mevcut olan yasağın DNS tabanlı engelleme olması nedeniyle mahkeme kararı tam anlamıyla uygulanmış sayılmıyordu. 31 Mayıs'ta aktif olan yeni uygulama ile erişim engelleme DNS tabanlı olmaktan çıkartılıp IP bazlı olarak değiştirildi. TİB servis sağlayıcılara Youtube'un kullandığı tüm ip adreslerinin engellenmesi için yazı gönderdi ve böylece yasaklı sitelerin IP'leri tüm servis sağlayıcılar tarafından engellenmeye başlandı.

    Burada da işte zurna zortlamaya başladı. Kendi hizmetleri (Docs, analytics, translate, earth, books...) için ayrı IP atamayan Google, ortak bir IP havuzundan hem kendi hizmetlerine hem de Youtube'a IP atıyor, böylece Youtube'un yasaklanan IP'leri Google servislerine de ait olduğu için otomatik olarak onlar da yasak kapsamına giriyor. Özellikle de 74 ve 209 ile başlayan IP adresleri sorunun temel kaynağını oluşturuyor. Google servislerine ulaşmaya çalışan kullanıcıyı 74 ya da 209 ile başlayan IP'ye yönlendiriyor ama tesadüf (!) bu ya ,Youtube'da aynı rakamlarla başlayan IP'leri kullanıyor.

    Hmmm adamlar doğruyu söylemişler yani Google yasaklanmamış. Aylar önce yaşadığımız bloglarımıza erişememe sorununun hala tam olarak resmi açıklamaya kavuşamadığı şu zamanda ; böyle ali cengiz oyunları sayesinde youtube erişimi engelleme adı altında ,çok değerli devlet adamlarımızın yürekten arzuladığı internet sansürünün gerçekleşmiş olduğuna olan inancım an be an güçlenmekte. Okullardaki eğitim, gazeteler,Tv kanalları,kısaca aklınıza gelen ve bir insanın dimağını eğitip başka görüşlere açmasına yardımcı olabilecek her şey zaten kontrol altında olup tek yanlı bilgi akışına izin verilirken ; internet gibi farklı bilgi ve düşünceye ulaşmamızı sağlayan bir araç tabii ki bu adamları oldukça rahatsız etmekteydi. Düşünün ki bu yasağı koyan insanlar arama motoru Google 'a " Atatürk yazdık,onu karalayan yazılar çıktı, kapayalım " veya " bilmemne sitesi RTE aleyhinde yazı yazmış, yasaklayalım " zihniyetinde olan insanlardır.

    Türk kurnazlığıyla yasakları aşmak yerine artık sorunu kalıcı olarak çözmek ve çözdürmek yolunda adım atmanın zamanı gelmiştir ve geçmek üzeredir. Bugün ben işime bakarım ,bana dokunmayan yılan bin yaşasın havasından kurtulmamız ve bir şeyler yapmamız gerekmektedir. Alman şair Pasteur Martin Niemöller'ın aşağıda yer alan yazısının kimse için gerçekleşmemesi dileğiyle...

    “Önce komünistleri götürdüler, sesimi çıkarmadım çünkü komünist değildim./ Sonra sosyalistleri götürdüler, sesimi çıkarmadım çünkü sosyalist değildim./ Sonra sendikacıları götürdüler, sesimi çıkarmadım çünkü sendikacı değildim./ Sonra Yahudileri götürdüler, sesimi çıkarmadım çünkü Yahudi değildim./ Sonra beni götürmeye geldiler, benim için sesini çıkaracak kimse kalmamıştı.”


    („Als die Nazis die Kommunisten holten, habe ich geschwiegen, ich war ja kein Kommunist.
    Als sie die Gewerkschafter holten, habe ich geschwiegen, ich war ja kein Gewerkschafter.
    Als sie die Sozialisten einsperrten, habe ich geschwiegen, ich war ja kein Sozialist.
    Als sie die Juden einsperrten, habe ich geschwiegen, ich war ja kein Jude.
    Als sie mich holten, gab es keinen mehr, der protestieren konnte.“)

    Siz de Yorum yapın