Obsesif-Kompulsif Teyze

    Yazan: su Etiket: »
    Beğeniler


    Oturduğum apartmanda,yan komşum ve beni saymazsanız yaş ortalaması 96.7 civarında...Çoğuyla öyle veya böyle karşılaşıyorum.Hepsi tatlı insanlar,hala eski gelenekleri sürdürüyorlar...Bayram ziyaretleri,kandillerde helvalar hamur kızartmaları falan onlarda aynen devam ediyor.
    Geçen akşam bana gelen tabaklardan birisini -yine mecburen boş olarak- vermek için üst kattaki teyzemin zilini çaldım.Aslında niyetim dışarı çıkarken tabağı kapıdan bırakmak desem daha doğru olacak...Tatlı teyzem tüm güleryüzüyle kapıyı açtı,tabağı alırkende beni içeri davet etti.Hık-mık işim varda saolun sonra uğrarım lafları fayda etmedi,elime bir galoş verdi ve hadi gel mutfakta limonata içelim dedi.Galoşa bakakalmışım bi süre..neyse giydim galoşları geçtik mutfağa,aslında laboratuvar demem daha doğru olacak girdiğim mekana....
    Mekanı size şöyle anlatayım;Bir kere tezgahın üzerinde,masada, hiç bişey yok sadece 2 tarafda kağıt havlu ruloları duruyor...Rafdaki bardaklar öyle bir hizalanmış ki sanırım araları tek tek ölçülmüş.Önde renk sırasına göre çay bardakları ,sağında onlardan biraz daha büyük su bardakları,sonra daha büyük olan kadeh vs.ler asker gibi dizilmişler..altlarına konan örtüler öyle bir düzgün ayarlanmış ki anlatamam...
    Sandalyenin ucuna yavaşça iliştim,huzursuzum şu an,ülen diyorum saçım falan düşmesin yere şimdi,yada kedimin tüyü falan varmı üzerimde acaba..Gözüm teyzede bu arada,teyzem bi parça havlu kopardı,onunla dolabın kulpunu tuttu ve içinden yine havlu desteğiyle bardaklar çıkardı.Aynı yöntemle buzdolabını açtı,limonatayı çıkarırken ister istemez buzdolabına gözüm kaydı ve o an gitmek istedim ordan ))buzdolabı için detay vermiyorum ama sadece şunu bilin ki tüm meyveler küçükten büyüğe doğru müthiş bir armoni içinde duruyorlar içerde...Herneyse,obsefimim kompulsifim teyzem,önce ellerini yıkadı sonra bardakları suya tuttu ve nihayet limonataları koydu! Amacım bir an önce fondip yapıp gitmek....
    O sıra kapı çaldı,amcaymış gelen..tatlı teyzem zilin çalınmasıyla bir koşturmacaya girdi,kapıya koştu elinde terlikler hazır.Bu arada amcamda dışarda zaten ön hazırlıklarını yapmış,ceketi çıkarmış bekliyor.Teyze terlikleri hemen kapının iç kısmında verdi,ceketi aldı balkonda bir kaç kez çırptı,bu arada amca doğru banyoya girdi.(ay anlatırkene bile daral geldi valla)neyse teyze masaya dönmeden yine ellerini yıkadı,tezgahı kopardığı bin beşyüzüncü kağıtla bir kez daha sildi ve karşıma oturdu.Davranış şekli kendisi için o kadar sıradan ki benim şaşkınlığımı anlayamadı birşeyler açıklama ihtiyacı duydu sanırım ve dedi ki" yaşlılık işte kızım amcan geldimi hemen tuvalete gider"....Sonra eğer işim yoksa yemeğe kalabileceğimi söyledi tüm zarifliği ile,hemde dedi sana albümümüzü gösteririm.Kibarca teşekkür ettim,arkadaşlarımın beklediğini söyleyerek izin istedim.Ayağa kalkınca hemen oturduğum sandalyeye, yere şöyle bir baktım hani bir iz falan bırakmıyım diye..Birlikte kalktık,teyzem son bir havlu kağıt kopardı ama bu sefer büyükçe bir parça,ayakkabılarım dışarı konmuş.Teyze ben galoşları çıkarır çıkarmaz hiç bir şekilde onlara temas etmeden kağıt havluya sardı,içeri gidip çöpe attı ve sanırım ben beklediğim için ellerini yıkamayı sonraya bırakarak beni yolcu etti.
    Kapıdan çıkınca, noluyo nan dedim neydi bu? tam bir kabus !
    Sonra düşündümde teyzenin misafiri olmaktansa asıl teyzeyi misafir etmek daha bir zor bence..allahım sen beni koru.amin.

    9 Kişi Yorum Yapmış.

    1. Gerilim romanı gibi. Okurken daral geldi. Tam da köpeğimin tüy dökme günlerinde.

    2. Sishyphos says:

      Hafta sonuna sana yemeğe gelmek istiyormuş, kuşlar söyledi :DD

    3. Yahu bunun bir balans ayarı yok mu?

      Mutfak düzeninden korkman: eksi puan. Hatun kişinin mutfağı gıcırımsı olur, candır.

      Diğer her türlü teferruat: Kaç kaç, bi daha uğrama oraya. Yemeğe de alma, yemek de yeme. Mümkünse evin önünden geçme... :)

    4. su says:

      Asuman; sana okurken daral geldi,banada yazarken))

      Şekom;kaşınmaaaa))))

      Kırmızı;mutfak düzeninden korkmam ama orası bildiin gibi değildi !

    5. su says:

      Mai ; bumudur yani? zor buldum ben bu evi gitmem biyere valla..

      ya teyzem zararsız....akşam ona giderken kapıdan baklava bırakıcam)))

    6. bende size bana anlatılan birini yazayım:)
      arkadaşlar toplantı yapıyorlarmış.sınıf velisinden biri de bende beklerim demiş.
      neyse,toplantı günü gitmişler bu veliye.
      önce kahve gelmiş.tabi kahveyle birlikte 7-8 kişi sigara içmeye kalkmış.
      ev sahibi çukur ve içi su dolu olan bir kap getirmiş.
      -lütfen,demiş.sigaralarınızı söndürün.ben evimde sigara içilmesine asla izin vermem.
      herkes bozulmuş ama ,mecbur söndürmüşler sigaralarını.
      çay faslına geçilmiş.ev sahibi kesme şeker tutuyorken,biri maşa ile değilde eliyle almış kesme şekeri:)
      senmisin elinle şekeri alan,hatun pencereyi açmış ve olduğu gibi dolu şekerliği pencereden aşağı atmış.
      -maşa ne güne duruyor,hijyen denen birşey var demiş.
      bizim arkadaşlar,çaylarını bile içmeden,arkalarına da bakmadan evi terketmiş:)
      şimdi okulda o hatunu gören kişi,ondan kaçar,konuşmaz olmuş:)))

    7. d@phne says:

      Su'cum teyze baklavayı görünce neler yaşandı merak ettim. Yani yemediğinden eminim de ,hani senden alırken yaşananlar nasıldı? Örneğin, yine elindeki kağıt havlu tomarıyla kutuyu son derece nazik kabul edip teşekkür etti ve sen gider gitmez çöpe atmayı düşünürken, kutudan sızan bir damla şerbet yere damladı, varsayalım. Teyze hızla banyoya seğirtip hastanelerdekine benzer tekerlekli bir pansuman arabasını hızla antreye itti, önce arabadan aldığı cerrahi eldivenleri ellerine geçirdi, sonra arabada yanyana boy sırasına dizilmiş 7 boy paspastan 4. sünü seçti, etrafında sarılı strech naylonu açtı, pansuman arabasının yan tarafına takılı içinde köpüklü bir sıvı olan metal kovaya batırıp yıkadı, yandaki boş kovaya sıktı, eldivenlerini değiştirdi ve üçüncü bir kovada bulunan köpüksüz sıvıya soktu, başka bir dördüncü boş kovaya sıktı (yani deterjan ve durulama olayı), tekrar eldivenlerini değiştirdikten sonra yerdeki şerbeti sildi, yıkama ve durulama evrelerini aralarda eldiven değiştirerek yineledi, işi biten paspası strech naylona sarıp yerine koydu ve sana teşekkür edip kapıyı kapattı değil mi? İnan bana kapıyı kapatır kapatmaz önce aluminyum folyoya sonra da naylona sarıp atmıştır onu. Başkasının yaptığı şeyi yiyemez böyle tipler :))

    8. su says:

      ahaha daphneee)))) ay okurken yoruldum yazdıklarını..yok vazgeçtim baklavadan ben,zaten vicdan azabı içerisindeyim teyzeyi buralara yazdım diye yaaa...

    Siz de Yorum yapın